TORNAR

Absentisme escolar a Òdena entre els nens d'ESO

Acompanyament per la millora de l'èxit escolar

Dijous, 3 desembre 2009. 10:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Un estudi revela que Òdena registra un nivell important d'absentisme i abandonament escolar, concretament 7 de 104 alumnes odenencs que cursen la secundària. Per millorar l'èxit escolar, reduir l'absentisme i aconseguir una millor coordinació entre l'etapa d'educació primària i secundària, l'ajuntament odenenc posa en marxa el Projecte per a l'Acompanyament i Millora escolar. De moment s'ha fet una diagnosi de la situació el municipi i a principis de l'any vinent es reunirà la Taula Local per començar a proposar accions.

L'alcalde, Francesc Guisado amb el regidor Jaume Xaus i  el gerent d'educació de la Diputació Jordi Plana

Pares, mares i educadors presents a la presentació del Programa d'Acompanyament

Elaborada ja la diagnosi i havent contactat amb els professionals educatius, la segona fase del projecte per l'acompanyament i la millora de l'èxit escolar d'Òdena serà elaborar propostes de millora a través d'una Taula formada pels centres de primària, els de secundària, els serveis educatius territorials, els AMPA's, inspectors, regidors i tècnics del municipi i la policia local.

Els objectius essencials del projecte són, doncs, reduir l'absentisme, que actualment és d'un 8'34% en els alumnes que cursen l'ESO, i també l'abandonament, ja que s'ha calculat que només un 66'8% dels alumnes van superar l'educació secuindària obligatòria el crs 2008/2009.

També es buscarà sensibilitzar i fer una promoció conjunta dels centres, l'administració i les famílies, dinamitzar activitats complementàries i de suport a l'escolarització, i implicar tots els agents educatius del municipi.

La situació d'Òdena, conclusions de la diagnosi

Existeix un nivell important d'absentisme i abandonament concentrat en 1r i 2n d'ESO. La continuïtat de l'etapa secundària obligatòria a Igualada fa necessària una coordinació constant amb els centres per garantir el suport a l'acompanyament a la secundària. A més a més. el transport intermunicipal i fins a Igualada provoca un cost temporal i econòmic per l'administració i les famílies; el transport escolar limita les activitats dels alumnes fora de l'horari escolar.

L'acompanyament educatiu és més difícil en l'etapa de secundària i hi ha una manca d'alternatives de suport a l'escolarització en secundària pels joves que tenen dificultats d'inclusió en el sistema educatiu.De tota manera la Llei de Barris obre una finestra d'oportunitats per fer nous projectes en aquest sentit.

A nivell general del municipi la distribució territorial fa difícil la prestació de serveis municipals, l'accés als serveis públics i hi ha una estratificaicó social d'alguns nuclis urbans.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.