TORNAR

Activitat escolar de la setmana

Divendres, 19 novembre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Les escoles de la comarca encaren les útlimes setmanes del mes de novembre amb activitats com l'intercanvi entre l'escola Mowgli i una escola de Banyoles, projectes musicals de gran èxit al Gabriel Castellà, la Setmana de la Ciència a l'escola Montclar, amb experiments i càlculs molt interessants, o el treball dels alumnes de l'Ateneu sobre els castellers.

Alguns dels objectes que varen veure les alumnes del Montclar a la Ciutadella Ibèrica

Els representants de l'Ateneu recollint el certificat d'Escola Verda

Els alumnes de l'Ateneu fent una 'pinya' com els moixiganguers

A l'escola Montclar han organitzat activitats entorn la Setmana de la Ciència

L'escola Gabriel Castellà duu a terme un esplèndid projecte musical

Els alumnes de l'escola Mowgli amb els seus companys de l'escola Casa Nostra de Banyoles

Escola Mowgli

El dijous i divendres passat, 11 i 12 de novembre, els Mowglis i Akeles de l’Escola Mowgli, van acollir els alumnes de 5è i 6è de l’Escola Casa Nostra de Banyoles. Aquest intercanvi escolar fa més de 30 anys que es realitza i té com objectiu que els alumnes visitants comparteixin unes hores amb la família i el nou company o companya que els acull, tot adaptant-se als costums i diferents maneres de ser i de fer de cadascú.

El primer contacte va ser a Monistrol de Montserrat. En trobar-se uns i altres, i d’una forma espontània, van anar escollint la seva parella. Després tots junts, banyolins i igualadins van pujar amb el tren cremallera fins al monestir. Allí van pujar al cambril de la Mare de Déu i van assistir a la basílica al cant de la salve i del Virolai.

Després de dinar van retornar, també amb el cremallera, a Monistrol on els esperaven els autocars que els van portar cap Igualada, a l’Escola Mowgli. Els van ensenyar els diferents espais de l’escola als nous companys i companyes i van compartir una estona de joc. A les 5 de la tarda, pares i mares de Mowglis i Akeles van recollir els seus fills juntament amb el seu hoste i ja van ser les famílies igualadines qui es van fer càrrec del convidat o convidada fins l’endemà a les 9 del matí. Hi va haver temps per mostrar-los la ciutat i els llocs més representatius, passejar per la Plaça de Cal Font i la Rambla....

El divendres a les 9 es van retrobar tots a l’escola i fou l’hora de visitar tots junts el Museu de la Pell i l’adoberia de Cal Granotes. També hi va haver una visita guiada per part de Mowglis i Akeles pel centre històric de la ciutat: Plaça de la Creu, Font de la Carota, Portal d’en Vives i de la Font Major, Ajuntament, Santa Maria, Plaça de Pius XII i Plaça del Rei.

En acabar les visites era l’hora de retornar a l’escola per anar a dinar a les cases respectives. Havent dinat havia arribat l’hora del comiat i de retornar cap a Banyoles uns, i a les tasques habituals d’un divendres a la tarda els altres, tot i que amb una mica de recança... Mowglis i Akeles ja esperen amb impaciència la segona part de l’intercanvi que està previst pels dies 8 i 9 de març de l’any que ve.

Escola Gabriel Castellà

El curs passat tots els alumnes de Cicle Mitjà de l’escola Gabriel Castellà van agafar per primera vegada un violí i es van enfrontar amb curiositat i una gran dosi d’entusiasme a la tasca d’aprendre’l a tocar. El que va néixer com un projecte innovador i arriscat, gràcies a l’empenta de la pròpia escola i de l’escola municipal de música, és avui una realitat confirmada per la segona fornada d’alumnes que s’hi ha incorporat aquest curs.

Des de l’Escola Municipal de Música, es destaca la dedicació que hi han esmerçat els alumnes i els progressos que han fet en un curt espai de temps. Es considera que el resultat del primer curs va superar les expectatives inicials i es confia que en aquest segon any es podrà seguir el mateix ritme.

Carme Soler, directora de l’escola Gabriel Castellà ha emfatitzat la importància d’un projecte com aquest per la seva capacitat de motivació del conjunt de l’escola, i sobretot per aprofitar al màxim les virtuts de disciplina i constància pròpies de l’aprenentatge musical. Qualifica també d’extraordinari i decisiu el paper que han jugat els diferents professors i professores de l’EMMI en l’èxit d’aquest primer any.

En aquest curs, a més de consolidar el grup existent, s’han produït dues novetats: per una banda s’han sumat vint-i-cinc nous alumnes de tercer a la pràctica musical; i per l’altra, un grup de cinc d’aquests nous alumnes incorporen el violoncel, instrument de grans possibilitats melòdiques i expressives, per tal de diversificar la pràctica musical dintre de la família de la corda.

D’aquesta manera, la meitat de tot l’alumnat de l’escola Gabriel Castellà, forma part ja d’aquesta experiència tan enriquidora i útil que ha despertat l’interès i l’orgull dels pares i mares de l’escola que han assistit de forma massiva als dos concerts que els seus fills i filles van oferir el curs passat. L’Ajuntament d’Igualada, a través de la regidora d’educació, ha reiterat recentment el suport municipal a la consolidació d’aquesta iniciativa, tal i com ho van fer des de l’inici i sense el qual no s’hauria pogut dur a terme.

Escola Montclar

A l’escola Montclar durant tota la setmana, amb motiu de la Setmana de la Ciència, a les classes de Coneixement del Medi hem fet diferents Tallers que ens han acostat un xic més al món de la ciència i la tecnologia. Com grans científics, per mitjà de diferents experiments, hem après i esbrinat un munt de novetats sobre el món que ens envolta. El divendres vam fer les exposicions orals de les nostres descobertes. Les de 5è de Primària ens van fer les explicacions en anglès ja que aquest curs fan Science, en aquesta llengua. Amb les activitats que vam fer a Cicle Superior, vam comprovar que les matemàtiques són molt divertides, amb proves de mesures, càlcul, fotografies, cossos geomètrics... Descobrint coses ens ho hem passat d’allò més bé!

Durant la visita a la Ciutadella Ibèrica de Calafell les alumnes de l'escola Montclar van entrar en contacte, d'una manera lúdica i participativa, amb el món de fa 2500 anys i van veure com vivia una comunitat ibèrica de l'Edat del Ferro. En la visita per la Ciutadella la guia els va explicar l’estructura social dels ibers, les activitats econòmiques ibèriques, la vida quotidiana en el món ibèric i els ibers i la guerra. Després mentre realitzaven el taller 'Experimentem amb la llana' van poder viure les característiques de la matèria primera: llana, el procés de transformació, els productes resultants i les feines relacionades amb el procés: pasturar, esquilar, rentar, cardar, filar, teixir...

Ben segur que tot això les ajudarà a ser més capaces d'aplicar aquests coneixements en la interpretació del present, la comprensió del passat i en la construcció del futur.

Escola Ateneu

Mestres de les Escoles de l'Ateneu han estat a l'escola Kopernika de Katowice, Polònia, juntament amb les altres escoles europees, Grècia, Itàlia i Escòcia, amb les que comparteixen el projecte See the sea. Cadascun dels països ha presentat tradicions o costums propis. L'escola catalana ha mostrat la tradició castellera. Els alumnes han vist primer el vídeo editat per la Generalitat de Catalunya per presentat el fet casteller com a Patrimoni immaterial de la humanitat i després han fet una pinya i han construït un castell. L'activitat ha despertat molt interès. Finalment se'ls ha donat el material en anglès que els alumnes igualadins els havien preparat.

Dimarts 16 de novembre, pares, mestres i alumnes del Comitè Ambiental de l'Escola de l'Ateneu, vam anar a la seu dels Serveis Territorials de la Catalunya Central a recollir el distintiu que ens acredita com a Escola Verda. La nostra Escola sempre ha treballat en la línia de la sostenibilitat i ara, en reconeixement a la tasca feta, el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya ens atorga aquest distintiu. Tots plegats volem contribuir a fer un món més sostenible.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.