//Plugins sense CDN ?>






Escola Ateneu
Mestres de les Escoles de l' Ateneu visiten Katowice, Polònia, en la trobada del Comenius 'See the sea' del 14 al 19 de novembre. Aquest projecte que té una durada de dos cursos hi participen cinc escoles: Escòcia, Grècia, Itàlia, Polònia i l'escola catalana. A través del projecte es vol impulsar l'intercanvi d'experiències entre els alumnes, i entre els mestres, l' ús de les noves tecnologies i la llengua anglesa. El tema ,el mar , és el nexe d'unió del projecte perquè tots els participants poden parlar-ne a partir de la pròpia experiència .Us proposem visitar la pagina web www.seethesea.one.pl. Els projectes Comenius estan subvencionats per la Unió Europea.
Escola Montclar
Des de feia ja mesos que l’escola Montclar es preparava amb il·lusió per a la visita del Sant Pare. Ja a les reunions d’inici de curs de la nostra escola vam animar a tots els pares i a les seves famílies a participar d’aquest fet i van ser nombroses les accions que es van dur a terme per tal que tothom s’animés a anar el dia 7 de novembre a Barcelona a veure i sentir Benet XVI.
La maleta viatgera amb el lema 'Caminant amb el Sant Pare cap a la Sagrada Família' ha estat anant a la llar de molts alumnes que des de P3 fins a Batxillerat han resat l’oració que preparava aquesta visita: cada família ha deixat la seva petjada d’oració i estima en les sabates que estan al costat del gran mural sobre la Sagrada Família. Vam organitzar també una taula rodona 'Gaudí i la seva obra' en la que l’Alma Ros-Zanet (arquitecte i membre de l’associació Amics de Gaudí), en Gustavo Garcia Gabarró (Doctor arquitecte i vicepresident de l’associació Amics de Gaudí) i José Manuel Almuzara (arquitecte i president de l’associació pro beatificació d’Antoni Gaudí) van explicar el sentit catequètic de la Sagrada Família, la figura de Gaudí arquitecte i la seva genialitat; i també la figura d’un Gaudí creient que està en procés de beatificació.
Montclar va repartir unes 180 acreditacions entre les famílies de la nostra escola, però sabem que són moltes més les famílies que van anar a Barcelona pel seu compte i van també donar testimoni d’afecte i d’adhesió al Sant Pare. Tot va sortir rodó. Cal agrair la puntualitat de tots els que diumenge passat ens vam aplegar a les 6:15h del matí a l’Hotel Amèrica per anar junts cap a la Sagrada família. Enmig d’un ambient familiar i festiu les nostres famílies vam anar cap a l’Avinguda Gaudí i des d’allà vam seguir la solemne litúrgia que es va viure per a la Missa de dedicació del Temple.
Pantalles gegants, disposades per a l’ocasió, van permetre participar d’aquesta Missa plena de simbolismes dins d’un marc incomparable com el de la Sagrada Família de Gaudí, un cant de pedra a la fe, a Déu i a la bellesa i l’art. En acabar el res de l’Àngelus vam començar a anar cap a les nostres autocars per la tornada a Igualada en un ambient de festa i alegria, perquè les paraules del Sant Pare no havien deixat indiferent ningú. Gràcies per tot Sant Pare… i fins aviat!
Escola Ramon Castelltort
Els alumnes de 4t de cicle mitjà de l’escola Ramon Castelltort vam visitar el Cosmocaixa el passat 28 d’octubre. Vam realitzar el taller de Flash on investigàvem lliurement com fan els científics amb aigua, llums, ombres, sons i construint maquetes. Ens ho vam passar d’allò més bé. Després vam visitar el bosc inundat i les dues exposicions temporals de Abracadabra i Reciclem.
Els alumnes de 3r de cicle mitjà de l’escola Ramon Castelltort vam anar al Zoo de Barcelona on vam poder visitar l’espectacle dels dofins que ens va agradar molt perquè podíem jugar amb una pilota gegant. Després vam visitar tot el zoo fins que va arribar l’hora de fer el taller de vertebrats. En el taller vam aprendre coses sobre els animals que havíem vist i vam poder tastar, olorar i tocar diferents materials i observar amb microscopis la pell dels animals.
Escola Garcia Fossas
Els alumnes de 5è i 6è de l’escola Garcia Fossas van visitar el dimarts 19 d’octubre l’Estació d’Aigües Residuals de Vilanova del Camí. Aquesta estació d’aigües residuals i fecals recull les aigües de les següents poblacions: Orpí, Carme, Jorba, Igualada, Sta. Margarida de Montbui i Vilanova del Camí. Van fer el recorregut per la planta , guiats per en Roger Travesset.
El procés de neteja de les Aigües Residuals és: Les aigües del riu Anoia entren i passen per una reixa de ferro 'reixa de gruixos' on s’acaba el recorregut de les clavegueres i comença el de la depuradora, i queden els residus més grans: (el cartró , plàstics, roba...). Quan ja ha passat per la 'reixa de gruixos' passa per la 'reixa de prims' on hi queden els residus mes petits: (pals de xupa-xups, bastonets d’orelles, boles de pèl i caca...).
Després d’haver passat per la 'reixa de prims' passa al 'filtre de sorres' on gràcies a les bombolles que fa una màquina, pugen els greixos i decanta la sorra (restes vegetals, pedretes, sorra...). Després de que l’aigua quedi neta de sòlids, entra en una gran piscina plena de fang on hi ha microorganismes que es mengen els residus que queden a l’aigua. Finalment l’aigua torna al riu Anoia, aigua sanitàriament bona, aigua clara però no potable i serveix per: dutxar-se i rentant-se les dents, regar, fonts públiques, etc. I permet que hi continuïn vivint tota mena d’éssers vius a l’aigua. Agraïm al Roger Travesset les seves explicacions tan clares i per haver-nos guiat i ensenyat tota l’estació depuradora.
La setmana del 25 al 29 d’octubre els alumnes de cicle superior vam portar a terme tot un seguit d’activitats relacionades amb el Halloween: vam cantar cançons de Trick or Treat i The Skeleton Dance, vam buidar carabasses vam fer una sessió de plàstica relacionada amb aquesta festivitat. A continuació podreu veure tot un seguit d’imatges sobre aquestes activitats.
Com ja és habitual, grans i petits, a la nostra escola durant el mes d’octubre vam treballar la tardor: els seus colors, els fruits, el clima... A més a més, els alumnes de cicle superior van preparar tot un seguit d’activitats per a els més petits de l’escola: contes, poemes, endevinalles, dites i refranys, tots ells relacionats amb la tardor i la festa de la Castanyada; a les classes es va treballar l’origen de la castanyada i a l’àrea d’anglès es va explicar als/ les alumnes una tradició anglesa diferent a la nostra, el Halloween.
Com a cloenda, el divendres dia 29 al matí vam dur a terme un esmorzar amb els panellets que havíem fet el dia anterior els alumnes d’Educació Infantil del Garcia Fossas i de Dolors Martí. A la tarda, tots els alumnes i mestres del Garcia Fossas i de Dolors Martí vam anar al pati. Vam rebre una visita molt especial: la Maria Castanyera i els alumnes de cicle superior (vestits de castanyers i castanyers) i tot plegats vam menjar castanyes i vam ballar i cantar cançons populars amb un grup d’animació. Què bé ens ho vam passar!
Acadèmia Igualada
Dins de la línia de recerca i millora l’Acadèmia Igualada ha incorporat per a aquest nou curs escolar 2010-2011 un element clau i diferenciador per a l’escola actual com és la plataforma escolar digital Clickedu, una nova manera de relacionar l’educació i els recursos digitals telemàtics a partir de la seva funcionalitat.
La plataforma neix a partir de les necessitats de l’Acadèmia i agrupa les feines d’organització escolar i de treball diari en un únic entorn per tal d’afavorir l’aprenentatge de les TIC des de la pròpia quotidianitat de l’escola. La funcionalitat de la plataforma és evident: espai d’intranet per al professorat i estudiant, agenda, calendari d’activitats, tauler d’avisos gestionats pel professorat, integració de correu electrònic, eines de treball col·laboratiu: blocs, fòrums, web, servei intern de missatgeria, espai d’emmagatzematge d’arxius compartits entre tota la classe, administració personalitzada de grups d’alumnes, matèries i servei d’avaluació complet.
Aquesta nova eina ens permet orientar i cobrir les necessitats reals del dia a dia dels docents així com dels alumnes i les famílies. Una eina necessària per a qualsevol escola, que ja és una realitat a l’Acadèmia.
Institut Alexandre de Riquer
Alumnes de l'Institut Alexandre de Riquer participen en la competició científica de caire mundial, First Lego League. Aquest projecte es basa en programar un robot per a que realitzi diferents missions en un camp de peces de 'Lego', fet i dissenyat pels alumnes per a competir amb la resta de grups participants. Es pot consultar el procés de treball dels alumnes al blog 'First Lego League: CAP CPU'.
Escola Maristes Igualada
El passat divendres dia 29 d’octubre, tots els alumnes d’ESO de l’escola Maristes Igualada van realitzar la primera sortida cultural del curs. Depenent dels objectius previstos, les destinacions van ser variades. Els de 1r d’ESO van anar al Cosmocaixa de Barcelona on van poder gaudir tant dels experiments que hi ha a la sala de la matèria com del planetari. Els de 2n també van anar a Barcelona, tot i que el seu destí va ser el zoo i l’explicació guiada en un dels tallers que s’ofereixen (taller de biodiversitat, relacionat amb l’àrea de ciències naturals).
Els de 3r van fer la descoberta cultural de la ciutat de Vic amb la motivació de conèixer el centre de la ciutat i els seus tresors arquitectònics, i els de 4t van anar al Món Sant Benet per participar en els tallers d’art i cuina (aquest ideat per Ferran Adrià) que s’hi fan. Afortunadament la jornada va transcórrer sense incidents i totes les activitats van ser molt interessants des del punt de vista pedagògic.
Institut Joan Mercader
El dimarts 9 de novembre, l’alumnat de l’optativa de música de 4rt d’ESO de l’IES Joan Mercader d’Igualada, van assistir a la representació del Ballet Giselle a càrrec de la companya Semperoper de Dresden, dirigida per David Dawson. Giselle és la segona coreografia de David Dawson per al ballet de Dresden. Un relat sobre el destí, l’amor, la desesperació, la follia i , finalment la mort i el sacrifici que Dawson passa pel filtre del seu estil per tal de redescobrir per al públic del segle XXI una gran i eterna història d’amor. Un ballet que guarda la essència del romanticisme, ple de misteri, poesia, bellesa etèria i passions perilloses.
Amb paraules del coreògraf, ‘ Amb la meva Giselle volia crear una visió contemporània de l’obra i explicar-la en el llenguatge de la meva generació. Giselle és una obra que, durant l’època romàntica, va definir de nou el ball i el seu llenguatge i moviment i, en certa mesura, el va reinventar.... Per a mi, Giselle conté en la seva essència la rellevància de la dualitat, la fantasia, la imaginació. I tracta sobre el ball en ell mateix i sobre la seva gran i complexa transcendència, la seva emoció i expressivitat. El meu propi estil i un nou llenguatge del moviment han de contribuir a redescobrir aquesta història d’amor per a la nostra època’.
L’argument. Giselle explica la seva pròpia història sobre un amor no correspost: estima sense esperança un home que pertany a una altra. En la transició de nena a dona, experimenta per primera vegada el desig apassionat, d’un amor que encara no coneix la desconfiança, el desengany ni la pèrdua. Quan ho descobreix, perd la raó i els esdeveniments prenen el seu curs i la condueixen finalment cap a la mort. Cap a una mort tràgica i prematura, la causa de la qual roman inexplicable. Va ser un accident o va ser a propòsit? Acollida en el misteriós món de les Willis, Giselle resisteix el desgreuge i la venjança, Omnia vincit amor ( l’amor ho pot tot).