//Plugins sense CDN ?>










IES Pla de les Moreres
Un grup d'alumnes de l'IES Pla de les Moreres ha participat aquests dies en un intercanvi amb alumnes francesos de la població agermanada d'Amilly. Han estat un total de 18 alumnes de 3r i 4t d'ESO que han triat el francès com a segona opció d'idioma estranger. Al viatge els van acompanyar el director de l'IES vilanoví, Josep Pons i la professora de francès, Marta Bartrolí. La regidora de Cultura, Francina Gabarró també els va acompanyar durant els dos primers dies. El grup, però, va tornar aquest dimecres a Vilanova del Camí.
El viatge va començar dijous passat, amb una primera visita turística abans d'arribar a Amilly. A París, van visitar la torre Eiffel i després van fer un viatge amb vaixell pel Sena. Cap a 2/4 de 7 de la tarda van arribar a Amilly, on van ser rebuts per alguns professors del College Robert Shumann i tot seguit els van distribuir entre les diferents famílies que els han donat acollida durant aquesta estada.
Divendres, l'alumnat va compartir una activitat conjunta al College i després de dinar van anar en transport públic fins a Montargis per fer una gimcana pel poble i descobrir els seus racons. Repartits en petits grups, els alumnes vilanovins van haver de buscar les respostes a les qüestions que la professora els havia preparat i van haver de posar en pràctica el seu francès quan era necessari preguntar a la gent.
El cap de setmana l'han passat exclusivament amb les famílies i han tornat a tenir ocasió de practicar l'idioma. Segons ha explicat la regidora Francina Gabarró, ja de tornada, els joves estudiants es mostraven molt satisfets amb l'intercanvi i de ben segur, demà quan tornin ja hauran fet plans per tornar novament a visitar les noves amistats o per acollir-les a casa.
Escola Garcia Lorca
La classe de tercer curs del CEIP García Lorca va visitar l’ajuntament de Montbui, per tal de conèixer el funcionament de l’ens. Durant la visita els alumnes i mestres van poder veure els diferents departaments del consistori municipal i també van poder tenir una trobada amb l’alcalde montbuienc Teo Romero. El alumnes del centre van adreçar-li nombroses preguntes que el batlle montbuienc els hi va respondre. Va cloure l’acte amb una foto de grup.
Escola Joan Maragall
Durant aquest trimestre a l’escola Joan Maragall de Vilanova del Camí, hem reprès una activitat que ja fa uns cursos que vam iniciar i que resulta molt motivadora per als nostres alumnes: els padrins de lectura. Un grup d’alumnes de 5è apadrinen a nens i nenes de 2n i 3er, i els de 4t, són apadrinats per alumnes de 6è. Dos dies a la setmana aquestes parelles de padrins gaudeixen plegats de 15 minuts de lectura, durant els quals aprenen l’un de l’altre, es fomenta el gust per la lectura i es consoliden valors com l’amistat i companyonia.
Escola Garcia Fossas
Un any més en arribar aquestes dates tots els nens/es i mestres de l’escola ens vam preparar per passar un dia tots plegats a Cant Titó . Els més grans (de 3r a 6è) hi van anar caminant i la resta amb autobús. Un cop allà vam esmorzar tots plegats i tot seguit vam fer una petita caminada per tal de conèixer la ribera del riu Anoia i el seu entorn.
A continuació i per grups de totes les edats es van fer jocs populars. En acabar ja una mica acalorats i cansats vam decidir que era un bon moment per descansar , dinar i jugar una estona al parc. Tothom s’ho va passar d’allò més bé i amb moltes ganes de tornar-hi el curs vinent.
El passat divendres els alumnes de P-4 i P-5 de l’escola Garcia Fossas van gaudir de l’obra de teatre The forest, una obra íntegrament en anglès en la qual s’expliquen tres contes: Hansel i Gretel, La guineu i el corb i La caputxeta vermella. Els alumnes van poder participar de l’obra i saludar els actors en acabar.
Escola Montclar
Un any més les alumnes de 4t de primària de la nostra escola han participat a la Cantata escolar preparada per escoles d'Igualada, de Vilanova del Camí i per l'Escola de Música d'Igualada. Aquesta activitat vol crear vincles entre els municipis,
les escoles, els mestres, els alumnes i les arts.
"La ciutat i la lluna", títol de la cantata d'enguany, ens parla de la convivència entre la diversitat i la soledat i ens convida a fer una reflexió sobre el que fem cadascú de nosaltres per fer feliços a les persones que ens envolten.
En aquesta vuitena edició, les alumnes de cicle mitjà han tornat a viure l'experiència de cantar plegats i l'èxit de participació ha estat evident.
Les alumnes, Andrea Fuentes García i Judit Bascompte Pujabet de 4t i Anna Tarrida Ruiz de 5è de l’escola Montclar han estat premiades en el Premi Sambori 2010 d’Òmnium Cultural. El Premi Sambori és un concurs de narrativa en català dirigit als centres educatius de tots els Països Catalans i que té com a objectiu promoure la participació en un projecte comú d’alumnes i centres de totes les terres de parla catalana i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres. Organitzen aquest premi Òmnium Cultural, el departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Sambori.
El Jurat del Premi Sambori 2010 va escollir com a finalistes els treballs de Montclar: ”L'esperit de Nadal”, d'Andrea Fuentes García, en la categoria B i “Secrets”, de Judit Bascompte Pujabet, en la categoria C Malgrat no ser finalista, el treball “El Tap a la lluna”, d’Anna Tarrida Ruiz, va merèixer un reconeixement especial en la categoria C.
L’acte d’entrega de premis es va dur a terme la tarda del dimecres 17 de març a les 18h a Sant Boi de Llobregat. Assistiren a l’acte les alumnes guardonades amb la seves famílies. L'acte comptà amb l'actuació de Jordina Biosca, amb el seu espectacle
”Rondalles de la nostra terra”. En finalitzar, hi va haver un berenar per a totes les persones assistents.Des del col.legi la més cordial enhorabona a totes i desitgem que puguin guanyar la fase nacional del concurs.
Escola Pia
El passat dijous 18 de març , la classe dels Esquirols( P-3) , les Girafes( P-4) i els Koales( P-5) de l’ Escola Pia vam anar d’excursió a Montserrat. Com que encara hi havia neu a la muntanya, vam haver de modificar les activitats programades al bosc . Per aquest motiu, vam descobrir la col.lecció egípcia del museu de Montserrat . A través de l’ Agmet ,que va viure a l’antic Egipte, vam aprendre alguns dels seus costums; què menjava, com anava vestit, què feia servir per escriure… També vam veure l’ exposició de collarets, recipients, algunes màscares, un cocodril, i fins i tot una mòmia.
Després vam entrar a la basílica i vam escoltar l’ Escolania cantant el Virolai. Un de nosaltres va comentar: - m’ agrada molt com canten aquests àngels!! - Després de dinar i de jugar sense parar no podíem marxar sense anar a adorar a la Moreneta.I Sense adonar-nos va arribar l’ hora de tornar cap a casa amb moltes ganes d’ explicar tot allò que havíem après i viscut a Montserrat.
L’Escola Pia d’Igualada va dur a terme el passat divendres, 19 de març, la segona Nit dels Mussols malgrat els retards que aquesta ha tingut a causa del mal temps de les últimes setmanes. La celebració consisteix en una trobada dels alumnes de 6è de primària de les escoles de les Escolàpies i de la Mare del Diví Pastor amb els nois i noies de 1r d’ESO de la pròpia escola. Tots els assistents varen poder gaudir moltíssim de les diferents activitats i passar una bona estona tot compartint i gaudint la vetllada.
Escola Ateneu
Els nens i nenes més grans de d’Educació Primària de l'Escola de l'Ateneu han pogut participar en una experiència, anomenada Som-hi! que té com objectiu apropar a les nenes i nens a descobriments i experiments vistosos o recents de la física. Està pensada per fomentar el pensament científic entre els infants. La recerca i la exposició ha estat realitzada inicialment per investigadors de la Universitat de Stuttgart (Alemanya) sobre temes actuals i ja ha estat provada per 15.000 infants a Alemanya.. Posteriorment aquesta exposició ha estat traslladada i organitzada pel Departament de Física de la Universitat Autònoma de Barcelona, en col·laboració amb l’Institut de Ciències de l’Educació i la Facultat de Ciències de la UAB.