//Plugins sense CDN ?>




Escola Mowgli
El passat dimecres dia 27 de gener els Akeles (6è de primària de l’Escola Mowgli) vam anar a l’Ateneu Igualadí per assistir a una audició musical. Es tractava d’un quartet de corda. Ens va agradar molt perquè s’ho havien preparat molt i a més van fer una mini obra de teatre en la qual el públic hi participava.Quan els músics van sortir a l’escenari, van començar a tocar, els instruments eren: dos violins, un violoncel i una viola. Cada membre va descriure l’instrument que tocava.
El violi està fet d’arç i la part de dins (anomenada caixa) està feta d’avet, la viola és un instrument més gran que el violi i el seu so és més greu, igual que el del violoncel. L’arquet estava fet de fusta i amb pèls de cua de cavall. Ens van explicar que fer un instrument requereix molt temps – unes 200 hores - i és un art fer aquesta feina.
Després va venir una inspectora que es deia Pocatraça i ens va explicar la història en la qual havien segrestat a la directora de l’orquestra. Aquesta acusava els músics d’haver-la segrestat i ells van demostrar que no havien comés el delicte mitjançant la música.
Van tocar moltes peces musicals de diferents llocs i gèneres, com per exemple, Les danses de Castro, El tango “La vi llegar”, Sant Martí de Pau Casals i també El mapa Show. Finalment la inspectora es va treure el barret i va resultar que ella era la directora, la qual desconfiava dels músics, però van demostrar que la família de corda no va ser, i que aquest cas era culpa dels percussionistes. En resum, va ser una molt bona experiència.
Joel Canales i Maria Zamora
CEIP Gabriel Castellà
Els alumnes de cicle superior han anat de colònies tres dies (dues nits) al Camp d’Aprenentatge de Tarragona. Durant l’estada han realitzat tot un conjunt d’activitats relacionades amb el món romà i la seva influència a Tarraco. Aquestes activitats han estat d’allò més variades i han permès als alumnes adquirir nous aprenentatges tot gaudint de les diverses propostes i de la convivència amb els companys i companyes de la classe.
Algunes de les activitats realitzades han estat: Un joc de ciutat a Tarraco en el qual els alumnes en diversos grups han hagut de seguir diferents itineraris que els permetia caminar enmig de les restes del passat i les modificacions del futur; una visita al port de Tarragona i un passeig en vaixell seguit d’un conjunt d’activitats relacionades amb el propi vaixell i la fauna marina pròpia d’aquesta zona; una visita guiada a l’amfiteatre, el pretori, el circ... de la ciutat romana de Tarraco entre moltes altres activitats i tallers.
El fet d’haver passat les colònies a un camp d’aprenentatge ha permès als nens i nenes de cinquè i sisè aprendre mitjançant un treball vivencial que de ben segur no els ha deixat indiferents, a més de l’experiència positiva i emocionant de passar uns dies en convivència amb alguns companys, companyes i mestres de l’escola.
Comissió de Revista de l’Escola Gabriel Castellà. Emma González
Escola Montclar
Aquest segon trimestre les alumnes de 3r d’ESO del Montclar vam anar de convivències a Rialb. Vam gaudir d’unes visites guiades a Vic, el primer dia i a Ripoll, l’últim. Ens va entusiasmar l’esquiada , que va ser l’activitat estrella del segon dia: vam pujar a Núria amb el cremallera, una experiència nova per algunes. Van ser 5 hores envoltades de neu, que vam aprofitar al màxim. A més, vam aprofitar les convivències per a treballar diversos temes com ara: una sessió de “parlem-ne” on van sortir idees interessants, el cine-fòrum de la pel·lícula “Hotel Rwanda”, que ens va ajudar a veure la nostra privilegiada situació i a reflexionar sobre diferents maneres d’ajudar als altres. Un test sobre el temperament ens va ajudar a coneix-se’ns una mica més... I jocs de nit... Va estar d’allò més bé!
Escola Montclar
IES Pla de les Moreres
Un grup d'alumnes de l'IES Pla de les Moreres ha participat en una original competició de robòtica. Es tracta de la 2a edició de la First Lego League, una competició on diferents equips formats per nois i noies en edat escolar posen a prova els robots construïts amb material de la firma LEGO. La competició es va celebrar el diumenge 31 de gener, al CitiLab de Cornellà de Llobregat.
L'equip vilanoví, integrat per cinc noies i cinc nois, va fer una competició més que digna. Tot i que només van disposar de dos mesos per dissenyar, construir i programar el robot, l'esforç del grup es va veure recompensat amb el resultat que els va deixar a només 20 punts de poder passar a quarts de final. A més es van endur el Premi al Millor Entrenador, que tot i que podia haver estat un adult, en el cas dels vilanovins fou un alumne de Batxillerat: Xavi Martín.
El grup vilanoví, integrat per estudiants de 2n, 3r i 4t d'ESO, així com dos alumnes de Batxillerat, va presentar dos projectes: un de tècnic i un altre científic. El primer va consistir en la construcció d'un robot, anomenat Francis, seguint alguns dels requisits que es demanaven a la competició. El resultat va ser un tanc amb rodes d'eruga conduït per un autòmat programat que li dóna les ordres per realitzar diferents funcions, com per exemple recollir anelles gràcies a un braç grua.
Pel que fa al projecte científic, l'alumnat va exposar un tema molt interessant sobre transport sostenible. La idea està centrada en la mobilitat i en la creació d'un carril bici a Vilanova del Camí. També han pensat en un sistema d'aparcament per poder deixar les bicicletes en uns pàrquings segurs i econòmics, amb monedes, seguint el model dels carros de la compra del supermercat. L'alumnat fins i tot ha planificat on podrien estar aquests aparcaments. Ara, el següent pas serà presentar el seu projecte a l'Ajuntament, si més no per compartir les seves idees amb els responsables polítics i tècnics.