TORNAR

Activitat escolar de la setmana

Escola Ateneu, Escola Pia, Garcia Fossas i Gabriel Castellà

Divendres, 25 desembre 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Darrera i curta setmana pels escolars de casa nostra. Un parell de dies pels festivals de nadal i per anar fent boca per la missa del gall, el tió i els reis. A l'Escola de l'Ateneu han celebrat la festa de Nadal, a l'Escola Pia torronada familiar, al Gabriel Castellà han fet el concert de Nadal,  i al Garcia Fossas s'han preparat a consciència per l'arribada del nadal. Bones festes a tots els

Els del garcia Fossas fan ràdio

Garcia Fossas

Concert de Nadal al Gabriel Castellà

Torronada a l'Escola Pia

Festa de Nadal a l'Ateneu

Festa de Nadal a l'Ateneu

El dia 22 de desembre, les Escoles de l’Ateneu, van celebrar la festa del Nadal. Al matí van fer cagar el tió que dies abans havien anat atipant.

A la tarda, al Teatre de l’Ateneu, alumnes, pares, mares i familiars van poder gaudir d’una festa on els poemes, les nadales i representacions del període nadalenc van ser les protagonistes de la festa juntament amb els nens i nenes de l’Escola.

Torronada Familiar a l'Escola Pia

El passat divendres, dia 18 de desembre, els petits de l’Escola Pia vam celebrar la tradicional Torronada Familiar. Les classes dels Peixos, de les Balenes, dels Esquirols, de les Girafes i dels Koales, amb la companyia de totes les famílies, vam trobar-nos al preciós claustre de l’escola per cantar nadales, recitar el vers de Nadal, menjar coca i torrons i, així, desitjar-nos unes bones festes de Nadal. També les desitgem molt bones a totes les famílies de la nostra ciutat.

Concert de Nadal al Gabriel Castellà

Aquest any des de l’escola hem intentat preparar una festa de Nadal ben diferent, tot introduint elements innovadors i intentant aconseguir el màxim de participació possible per part d’infants i mestres. Així doncs, la Núria, la mestra de música, va preparar una posada en escena variada, original, desenfadada i amb coreografies molt visuals que se’ns dubte van fer emocionar a tothom. També cal fer una menció especial pels dos “showmans” que van conduir l’acte en tot moment, la Queralt i el Miquel i que el van fer d’allò més entretingut.

Els alumnes de P3-P4 i P5 van cantar sempre acompanyats dels més grans de l’escola 4t, 5è i 6è, formant tàndems en perfecte harmonia. Després, cada cicle en solitari va interpretar dues nadales, alguns de manera instrumental tocant triangles, picarols, flautes, platets..., d’altres acompanyant els càntics amb passos de dansa i els alumnes de 3r i 4t ens van deleitar amb un petit concert de violins que ens va deixar a tots bocabadats i amb la pell de gallina! Tot i fer només dos mesos que toquen el violí, han fet un bon progrés i en aquesta festa hem pogut assaborir un tastet ben dolç de tot aquest esforç. Així doncs, des de l’escola fem un gran reconeixement a la tasca que estan duent a terme la Mata, el Toni i la Meritxell de l’escola de Música. Moltes felicitats!

En acabar i per tal d’arrodonir l’acte amb un gest simpàtic, els mestres vam pujar a l’escenari i vam cantar juntament amb els alumnes i els pares assistents “Fum-fum-fum”.

A part de la tradicional cantada de nadales, cada cicle va fer cagar el tió o va fer l’amic invisible, segons l’edat, a primera hora del matí.

Us desitgem a tots els lectors unes BONES FESTES i un feliç any 2010.

Equip de premsa de l’escola Gabriel Castellà / Emma i Eva

Els Alumnes del Garcia Fossas, fan ràdio

Els alumnes de 6è del CEIP Garcia Fossas vam fer un programa de ràdio a l’assignatura de llengua catalana .Ens vam distribuir en grups de 3 o 4 alumnes. Per començar a preparar el programa vam escriure un guió on vam decidir les seccions que hi hauria , el nom, i si volíem entrevistar a algú. Vam decidim les falques publicitàries i també fèiem els nostres propis anuncis . Ho vam gravar i després amb tota la classe ho vam escoltar. També vam anar a Ràdio Igualada on vam cantar cançons, vam llegir poemes i contes. A més, vam locutar uns missatges nadalencs pel programa especial de Nadal del Primer Cafè, que s’emet entre els dies 21 de desembre i 4 de gener.

Els estels de Nadal il•luminen l’escola Garcia Fossas

Un any més hem guarnit el nostre peculiar arbre de Nadal amb estels plens de desitjos amb l’esperança que arribin a tothom . Les dues últimes setmanes han estat plenes d’activitats: hem après nadales i poemes, hem fet els àlbums, ens han visitat l’Esmolet i l’Esmoleta per convidar-nos al Saló de la Infància, després de donar-li menjar els més petits han fet cagar el Tió, hem lliurat la carta de Reis al Patge Abdul on hem reflectit el que necessitem per la classe, hem elaborat una petita manualitat pels pares i mares, el grup de teatre de pares i mares ens han representat una petita obra musical relacionada amb el Nadal. I com a novetat enguany entre tots i totes hem muntat un pessebre a l’entrada de l’escola: cada nivell s’ha encarregat d’elaborar dues figures del pessebre (gallines, porcs, pastors, els Reis, el naixement, bous, vaques...). L’últim dia tota l’escola hem anat davant de l’arbre a recitar el poema i a cantar la nadala apresa i per concloure s’ha fet una lectura dels drets dels infants(prèviament treballats a l’aula) i una encesa d’espelmes a l’arbre en commemoració del 20è aniversari de la seva redacció.

Des d’aquí us transmetem els millors desitjos per aquestes festes, molta sort i un joiós 2010!

Claustre i alumnes CEIP Garcia Fossas


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.