TORNAR

Activitat escolar de la setmana

Divendres, 10 desembre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
En una setmana amb molts pocs dies lectius a causa del pont del desembre, les escoles no paren la seva activitat i, per exemple, l'Institut Montbui continua amb el seu projecte Comenius realitzant un viatge a Innsbruck (Àustria) per a coneixer les costums i la geografia d'aquest país. D'altra banda, alguns dels alumnes d'aquest institut de 1r de batxillerat van fer una estada de tres dies al Camp d'Aprenentatge del Montsec, on vàren poder observar l'univers. Però a l'Acadèmia Igualada també estan de viatge, ja que alguns dels alumnes del Cicle Formatiu d'Educació van estar a Londres veient com treballaven en una llar d'infants de la ciutat anglesa.

L'escola d'enginyeria, tot un referent a nivell mundial

Tots els alumnes que varen estar a Innsburg

L'Institut Montbui participen en el projecte Comenius

Institut Montbui

Del 25 de setembre al 2 d’octubre de 2010 alumnes i professors de l´instut Montbui van prendre part en una estada a Innsbruck que forma part del projecte Comenius anomenat 'The treasures of the mountains', que es porta a terme amb escoles d´Àustria, Itàlia, Turquia, Noruega, Eslovàquia, Eslovènia i Polònia. En aquesta visita es va preparar la propera estada a Turquia i es van tractar temes sobre el projecte. A banda d'això, els alumnes de l'escola anoienca es van allotjar a casa d'altres alumnes que ja havien visitat la nostra ciutat i van prendre part en sortides per tal de conèixer els tresors de les muntanyes del país visitat, en aquest cas Àustria.

Els alumnes van visitar l´Alpen Zoo d´Innsbruck, l´Ötzi Museum de Bolzano, on es troba la mòmia de l´home primitiu que té uns 5000 anys d'antiguitat, parcs naturals i museus com l´Ötzi-Dorf, on hi ha una reproducció de cases on vivien els homes primitius. També van poder fer una excursió per veure el saltant més alt d'Àustria (der Stuibenfall) i caminades per les muntanyes que rodegen Innsbruck, on van aprofitar per amagar un catxé, activitat que forma part del projecte. A nivell cultural, van fer un sopar multicultural on van poder gaudir dels diferents menjars típics i després cada país va fer una actuació d'alguna cosa típica del seu país. A nivell lingüístic, va ser també una molt bona oportunitat per practicar l´anglès en un context real. Tant els alumnes com els professors van trobar l´experiència molt profitosa i tenim tots moltes ganes de continuar col·laborant en aquest projecte.

Els alumnes de 1r de batxillerat de l’institut Montbui van fer una estada de tres dies (del 4 al 6 d’octubre) al Camp d’Aprenentatge del Montsec, on es troba el COU (el Centre d’Observació de l’Univers). Les activitats els van servir per l’estudi de l’astronomia que tenen a la primera unitat de la matèria comuna de Ciències pel món contemporani. El Xavier, responsable del camp, va explicar la vida dels estels i, després de recórrer l’exposició i veure un vídeo, van fer un calendari còsmic representant el naixement i evolució de l’univers.

La visita estel·lar va ser al planetari, on primer van veure projectada a la cúpula una pel·lícula i al vespre les constel·lacions que podem observar al cel. Un cop estudiades les més importants que es poden veure en aquesta època de l’any, es va obrir la cúpula i va aparèixer el vertader firmament. Aleshores va ser el torn d’identificar els estels estudiats i, seguidament, fer una observació amb diversos telescopis que van permetre veure detalls molt interessants com els satèl·lits de Júpiter.: Io, Ganimedes, Calixto i Europa; o bé les constel·lacions de Cigne, les Osses, Cassiopeia, Lira, entre altres.

El segon dia va ser dedicat a l’activitat esportiva amb una excursió de sis hores a l’impressionant congost de Montrebei. La sortida va ser des del poble de Corçà cap a l’ermita de La Pertusa, que s’aixeca imponent damunt les parets escarpades de l’embassament. Allà van aprofitar per posar un catxé del projecte Comenius. També van fer el track en GPS per penjar al compte que el projecte té a Wikiloc.com.

Al matí del tercer dia es va fer l’observació amb telescopi del sol i l’estudi de les seves taques, per acabar amb una sessió de TIC a l’aula d’informàtica, en la qual els alumnes van aprendre a utilitzar el programa 'stellarium', per observar els estels pel seu compte i el programa Compe GPS, per baixar el track realitzat en GPS el dia anterior. Van ser tres dies molt intensos, en què es va poder a més conviure com a grup d’estudiants d’ensenyança post-obligatòria que realitzava un exigent treball de camp, abans de continuar aplicant els sabers adquirits a les aules.

Aquests dies també és notícia a l’institut l’arribada de l’assistent lingüística nord-americana Judith Heins. La Judith ve de Connecticut gràcies al PELE (Pla Experimental de Llengües Estrangeres) que el Departament d’Educació va atorgar com a pla d’innovació i que es fa a 4rt d’ESO, on un grup d’alumnes fan el projecte de recerca en anglès 'Getting know Anoia county by trekking'. La Judith els ajudarà a preparar el treball d’estudi de la comarca i també als alumnes de 3r d’ESO que fan el citat Comenius, a més d’altres grups d’alumnes i professors amb qui podrà fer 'speaking' per millorar el nivell d’anglès oral de tots els membres de la comunitat educativa que així ho vulguin.

Acadèmia Igualada

Un any més, un grup de 19 alumnes de 2n del Cicle d’Educació Infantil de l’Acadèmia Igualada s’han endinsat a l’aventura de viatjar i fer pràctiques a una llar d’infants de renom de la ciutat de Londres. El viatge, d’una durada de 8 dies, consistia en assistir durant una setmana i fer pràctiques a la Llar d’infants 'Little Unicorn Day Nursery' per poder conèixer un nou mètode educatiu i formar-se com a futurs/es educadors/es en un altre país tant diferent al nostre, i a la vegada, poder practicar anglès amb els infants i les educadores de la llar. A més a més han aprofitat cada minut del viatge per tal de fer turisme cada dia per la ciutat. El Viatge ha estat un èxit, ja que els alumnes van poder gaudir d’una estada inoblidable, plena d’emocions i experiències vitals pel futur educatiu en el qual estan submergits. Des de l’escola de l’Acadèmia Igualada animem als nostres alumnes de cara a l’any vinent a que ho provin, de segur que tornaran contents!

Escola d'Enginyeria d'Igualada

La federació marroquina d'indústries del cuir (FEDIC) i el centre marroquí de tècniques del cuir (CMTC) han visitat a principis de desembre l'Escola d'Enginyeria d'Igualada, per impulsar col•laboracions a nivell formatiu, en el marc d’un programa de cooperació hispano-marroquí. Durant aquest setmana la delegació ha visitat laboratoris i centres d’estudis dedicats a la formació sobre cuir de diferents indrets del país, com l’Institut Tecnològic del Calçat, INESCOP, a Elda (Alacant).

Altres objectius d’aquestes visites són conèixer de prop el sistema formatiu sobre el sector adober a Espanya i intentar adaptar tècniques formatives al context marroquí. A L'Escola d'Enginyeria d'Igualada s’ofereixen els estudis universitaris de Grau en Enginyeria Química i el Màster de Tecnologia del Cuir, oferta que els professionals d'aquest país no tenen. La manca de centres referents en el cuir a nivell mundial i la gran experiència en aquest sector que té l'Escola d'Igualada impulsa aquest i molts altres contactes.



0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.