TORNAR

'Ens adaptem a la demanda de cada període de la història'

Un dels responsables de les botigues Faro Toy Planet i magatzems Angelina, Josep Casanovas

Dijous, 19 gener 2012. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Vilanova del Camí, Igualada, Òdena i Sant Fruitós del Bages són tres municipis que compten amb botigues de l'empresa Casanovas Sirvent SL, un conjunt d'establiments coordinats, en un principi, pel matrimoni Casanovas-Sirvent i, en l'actualitat, per tres dels cinc fills. Josep, Enric i Pere són els responsables del negoci, que ha evolucionat amb els anys en funció de la necessitat, la demanda, dels clients. 'Sempre som conscients d'allò que fa falta i ho oferim. Avui en dia ens sobren coses i això suposa un replantejament de la forma de presentar els productes', explica Josep Casanovas, el fill gran que ha crescut entremig de taulells, joguines i productes de merceria.

Casanovas Sirvent SL va néixer com el magatzem Angelina, que estava ubicat al carrer Major de Vilanova del Camí. Allà, els pares dels actuals responsables del negoci van fer créixer un establiment a través de la diversificació.

Així el que havia nascut com un negoci petit va esdevenir un conjunt d'establiments repartits en diversos municipis, tant de l'Anoia com de fora. Si el 1961 naixia l'empresa, a finals del 60 es va obrir una altra botiga a la plça Major i, al 1976, al carrer Migdia, de Vilanova. En paral·lel, a finals dels anys 60 se'n va obrir una a Òdena, al 77 al mercat de la Masuca i al 79 a Vilafranca del Penedès. L'any 1982 van tancar la botiga de Vilafranca i es van fer amb els magatzems Faro, d'Igualada, establiment al qual van mantenir el nom. Per últim, el 96 van canviar d'ubicació els magatzems Faro i van obrir una botiga a Sant Fruitós del Bages.

Tenint en compte la història i la trajectòria de l'empresa, Josep Casanovas destaca com un dels valors del negoci 'el fet d'adaptar-se a les circumstàncies de cada moment'. Segons detalla, als anys 70 i 80, quan la gent no tenia coses a casa es presentava el producte d'una manera determinada i, en canvi, en l'actualitat, on tothom té de tot i les coses més aviat sobren s'ha de replatenjar la forma de vendre.

Els productes dels establiments

Casanovas Sirvent SL ofereix diversos tipus de productes en cada establiment. En el cas de Vilanova, la botiga compta amb productes de merceria i joguines. A Igualada, el Faro està especialitzat en joguines i bicicletes igual que a Sant Fruitós del Bages on, a més, es venen productes per al jardí. Tant a Òdena com a la botiga del mercat de la Masuca es comercialitzen diaris, coses de merceria i joguines de mida petita.

La primera botiga, instal·lada a Vilanova, va començar a vendre tota mena de productes a excepció del menjar, com premsa, joieria, confecció, petits electromdomèstics...

Tal i com apunta Josep Casanovas, la facturació de cada establiment va en funció dels metres quadrats però, així i tot, defineix la diversificació com un dels valors clau del neogci. 'El nostre objectiu és tenir bons preus dins del mercat'.

Amb aquesta finalitat, l'empresa va entrar l'any 2002 dins del grup de compra Toy Planet, el primer grup d'Espanya en distribució de joguines al detall, amb 210 botigues. A Catalunya només 15 establiments hi estan adherits, però representa gran avantatges perquè 'disposem de marca pròpia, preus de compra més bons i la possibilitat de fer millors ofertes'.

Les botigues de Casanovas Sirvent SL tenen diferents noms en cada municipi: a Vilanova es coneixen amb el nom orginial: magatzems Angelina, a Igualada, és el Faro -amb la marca corporativa Toy Planet- i a Sant Fruitós, Toy Planet Faro.

L'afectació de la crisi als establiments

Segons apunta Casanovas, aquesta crisi actual 'no és nova, jo n'he viscut quatre ja. L'important en aquesta situació és adquirir la capacitat camaleònica d'adaptar-se a les circumstàncies i crec que la nostra empresa assoleix aquest valor'. Casanovas Sirvent procura donar el millor preu al client i tenir el producte que el consumidor està disposat a adquirir en cada moment.

'Ens equivoquem moltes vegades', explica Casanovas, però això 'forma part del negoci, de la història del comerç'.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.