//Plugins sense CDN ?>

Aquest curs de formació és una acció més del conjunt que s’estan duent a terme perquè l'administració telemàtica sigui una realitat abans que acabi l’any i respon al desplegament de la llei que va aprovar-se l’any 2007 (llei 11/2007, del 22 de juliol, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics) i que es va desenvolupar a partir de la consideració que els ciutadans tenen el dret a triar el mitjà a través del qual volen fer els seus tràmits (presencials o telemàtics), sense que això afecti a la seva validesa.
A la jornada de formació van assistir el Vicepresident del Consell Comarcal de l’Anoia i conseller de Noves Tecnologies, Carles Casanova, que va fer un repàs de l'estat de la implantació de les eines del Consorci AOC. Per la seva part, el Sots Director del Consorci AOC, Miquel Estapé i Carles Ferrer, responsable de projectes AOC, van explicar quins són els serveis del consorci i, finalment, Carme Callés, cap del servei de VIA OBERTA del COAC, va fer la sessió pràctica amb exemples reals.
L'objectiu de la iniciativa és que tots els ajuntaments de la comarca ofereixin a través de les seves webs aquells tràmits que els ciutadans poden requerir sense haver de desplaçar-se a les diferents oficines i sense estar lligats a horaris d’atenció al públic. És a dir, oferir la possibilitat de fer tràmits les 24 hores al dia, els 365 dies l’any des de qualsevol lloc. La comoditat serà un dels avantatges del servei però també cal tenir en compte altres avantatges, sobretot en serveis nous com la factura electrònica, que permetrà estalviar en paper i a més agilitarà les gestions.