//Plugins sense CDN ?>

Representants d’una trenta de municipis de l’Anoia, la Segarra, el Solsonès, la Noguera i l’Urgell, a més del Consell comarcal de la Noguera i la Segarra i de la Diputació de Lleida varen trobar-se a Agramunt per signar el Compromís d’Agramunt contra el fracking.
L’acte va ser convocat i conduït per la Plataforma Aturem el Fracking, a través dels membres de la seva delegació a les terres de Ponent, i va reunir un centenar de persones a la plaça dels Dipòsits del municipi, des d’on es domina un extens paisatge ric en natura, història, patrimoni, nuclis habitats, camps i granges que són un bon exemple de tots els valors i potencials rurals de present i futur que es veurien atacats amb el desenvolupament de les explotacions d’hidrocarburs.
Entre els signats del Compromís d'Agramunt, hi havia els alcaldes de Calonge de Segarra i Castellfollit de Riubregós, Els ajuntaments d'Argençola i Calaf no van ser presents a l'acte però van manifestar el seu suport al compromís d'Agramunt
En el seu torn d’intervencions, Bernat Solé, alcalde d’Agramunt, va manifestar la seva ferma oposició al fracking i va manifestar que “no vull formar part d’una generació que sigui capaç de convertir el que tenim al davant en un mar de pous, que permeti que les aigües que reguen aquests camps i subministren les nostres granges quedin contaminades per una especulació que, en el pitjor dels casos, ni tan sols reverteix directament al territori”.
La Plataforma Aturem el Fracking va expressar la seva satisfacció amb la unanimitat mostrada per les autoritats del territori en contra del fracking i continuarà la seva tasca de divulgació de l’amenaça de la fractura hidràulica arreu dels pobles i municipis.
Properes xerrades informatives a Castellfollit i Igualada
En aquest sentit, aquest mateix cap de setmana han celebrat actes informatius a Calaf i, properament, farà xerrades a Castellfollit de Riubregós (19 d’abril), i Igualada (26 d’abril).
Al mateix temps, la Plataforma Aturem el Fracking (PAF) es mostra disposada a participar en la comissió d’experts aprovada pel Parlament de Catalunya el passat 10 d’abril a fi d’assolir que Catalunya aprovi una llei que prohibeixi la pràctica del fracking i d’altres anàlogues en tot el seu territori.