TORNAR

Els alumnes de l'IES Pla de les Moreres debaten la responsabilitat i l'associacionisme

Taller de delegats i delegades

Dimecres, 4 febrer 2009. 16:58. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Sota el títol de Participació i Associacionisme, prop d'una vintena d'alumnes de l'IES Pla de les Moreres ha dut a terme un taller dirigit a la seva formació com a delegats i delegades. El van fer el passat dimecres 21 de gener, a la biblioteca del centre. Els alumnes van poder reflexionar sobre la seva funció a l'aula, els seus drets i deures, així com analitzar la feina feta. També van abordar, amb exemples, els conceptes de participació i associacionisme.

Sessió a l'IES Pla de les Moreres

En total 17 alumnes van participar del taller de la mà del Centre d’Informació i Serveis a l’Estudiant de Catalunya (CISEC) i amb l'acompanyament de la representant del Punt d'Informació i Dinamització als Centres de Secundària (PIDCES) de Vilanova del Camí, Laura Segura, i la coordinadora de la Comissió de delegats/des de l’IES, Gemma Aurich.

Dividits en grups, els delegats i delegades van respondre a qüestions sobre què és la participació i com poden ser participatius o fomentar les accions participatives a classe i en el seu dia a dia. També es van acostar a l món de l'associacionisme, per tal de conèixer com es constitueix i com s’organitza una entitat. En aquest sentit, cada grup va fer l’Acta Fundacional d’una suposada associació inventada, tot detallant-ne el nom, la temàtica, l'organització interna i els objectius, entre altres aspectes bàsics de funcionament, fins i tot el finançament.

Segons afirmen des del centre, "el taller fou molt positiu perquè els joves van copsar que no és tan difícil formar una associació, si hi ha voluntat de moure’s i fer coses positives per a la comunitat".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.