TORNAR

Els alumnes de Maristes, Escolàpies i Acadèmia Igualada presenten les seves cooperatives

Participen en un programa per incentivar les capacitats emprenedores

Dimarts, 8 abril 2014. 20:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Les cooperatives Tot Coses i Detalls Maristes de l’escola Maristes d’Igualada, Cinquelàpies i Copito de les Escolàpies, i Els Millors Cooperatius i Units Nosaltres Podem de l’Acadèmia Igualada, han visitat aquests dies l’Ajuntament d’Igualada, on han estat rebudes per l’alcalde, Marc Castells.

Recepció dels alumnes a l'Ajuntament d'Igualada

Es tracta de sis cooperatives creades pels alumnes de 5è de primària, en el marc del programa Cultura Emprenedora a l’Escola, impulsat per la Diputació de Barcelona i coordinat a nivell local pels departaments d’Ensenyament i Universitats i de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada.

Els responsables de les cooperatives han exposat al Saló de Sessions el procés que han seguit per a la constitució de la mateixa, l’elecció del nom i de l’equip directiu, així com el producte que han decidit elaborar i que posaran a la venda properament. Els cooperativistes han respost les preguntes de l’alcalde, que s’ha interessat per la seva activitat i per l’aportació solidària que faran un cop feta la venda i els ha animat a continuar amb la seva tasca.

Amb aquesta visita a l’Ajuntament, els membres de la cooperativa han sol·licitat a l’alcalde el permís per a la ubicació de les parades del mercat on vendran el seus productes, que tindrà lloc el dissabte, 24 de maig, a la plaça de l’Ajuntament.

La metodologia del programa Cultura Emprenedora a l’Escola inclou la simulació de la creació, gestió i organització de cooperatives a l'aula. En el procés, els alumnes desenvolupen capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal que reforça l'adquisició de competències bàsiques, alhora que treballen la connexió entre l'escola i el món del treball. Per a fer-ho, es compta amb l’assessorament de Valnalón, entitat que es dedica a la promoció de l’emprenedoria a l’escola, i que té una notable trajectòria a nivell de tot l’Estat.

Aquest és el tercer any de desenvolupament del projecte. Durant aquest curs hi participen un total de 2.119 alumnes de 53 centres educatius en 25 municipis de la província de Barcelona. A la ciutat d’Igualada, les escoles Maristes, per tercer any, Escolàpies, per segon any, i l’Acadèmia Igualada, per primer cop, són les escoles que hi participen.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.