TORNAR

L’Anoia, la catorzena comarca amb més estudiants matriculats a la UOC

En total, la universitat compta amb més de 30.000 estudiants a tot el país

Dimecres, 22 setembre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquest primer semestre del curs 2010-2011, de les més de 40.000 persones que s'han matriculat d'alguna de les titulacions de primer i segon cicle, graus i màsters universitaris que ofereix la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), un total de 30.335 resideixen a Catalunya. D'aquestes 30.335, 461 resideixen a l'Anoia, essent la catorzena comarca del país que més estudiants hi aporta.

Ordenats de major a menor, els estudiants del Barcelonès són els més nombrosos (9.898), seguits dels del Vallès Occidental (3.456), el Baix Llobregat (3.118), el Gironès (2.435), el Maresme (1.834), el Vallès Oriental (1.611), el Segrià (947), el Tarragonès (884), el Bages (818), el Garraf (725), el Baix Camp (699), Osona (597) i l'Alt Penedès (467).

La Selva és la comarca on hi resideixen, pràcticament, el mateix nombre d’estudiants matriculats a la UOC: 461 estudiants a l'Anoia i 460 estudiants a la Selva (vegeu Excel adjunt).

Ciències Empresarials

Del total de 40.749 estudiants de la UOC, aquest semestre el 24,1% (9.817) són estudiants que comencen per primer cop alguna titulació a la Universitat. La majoria d'aquests estudiants de nova matrícula s'ha decidit per un dels estudis adaptats a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES). Concretament 5.751 estudiants comencen aquest dimarts un grau i 551, un màster universitari. Els estudis més demanats han estat la llicenciatura de Ciències Empresarials, amb 5.145 estudiants matriculats aquest semestre; el grau de Psicologia, amb 3.280, i la llicenciatura de Dret, amb 2.257. Pel que fa als màsters, cal destacar el d'Educació i TIC (e-learning), amb 580 estudiants, seguit del de Prevenció de riscos laborals, amb 508. Finalment, 2.242 estudiants cursaran alguna de les assignatures ofertes en el marc de l'@teneu universitari.

Més del 50% d'estudiants són dones

Mentre que l'any 2000 el nombre de dones que es van matricular per primera vegada a la UOC era un 45,4%, el primer semestre del curs acadèmic actual, el percentatge ha augmentat fins al 52,4%. Aquest percentatge certifica la tendència a l'alça de nova matriculació per part de dones a la UOC.

Per especialitzacions, en el cas de les dones, el percentatge més alt de matriculacions correspon a la llicenciatura de Ciències Empresarials, seguit del grau de Psicologia. Pel que fa als homes, la titulació amb més èxit de convocatòria també és Ciències Empresarials, seguida de l'Enginyeria Tècnica d'Informàtica de Sistemes.

Cada cop més internacional

Del total d'estudiants, un 85,2% (34.726) s'han matriculat en algun dels programes del campus en català, mentre que el 14,8% restant (6.023) ho han fet en alguna de les iniciatives del campus en castellà. Pel que fa als estudiants que cursen estudis a la UOC fora de l'Estat espanyol, la majoria es concentren a Andorra, Alemanya, Colòmbia, el Regne Unit, França i Mèxic. En total, enguany la matrícula a titulacions homologades l'han fet estudiants de 70 països.

Documents adjunts

Matriculats a la UOC 2010/11



0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.