//Plugins sense CDN ?>



Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies a un conveni signat entre l’Ajuntament d’Igualada i el departament d’Educació, a través del qual diversos professors de l’Escola Municipal de Música imparteixen classes de violí als nens i nenes de 3r i 4t del CEIP Gabriel Castellà.
Segons la regidora d’Educació de l’Ajuntament, Montserrat Mateu, el projecte pretén canviar una situació injusta: ‘la falta de confiança que tenen les famílies igualadines en aquesta escola’, fet que es tradueix en una davallada en el nombre d’inscripcions. En la mateixa línia, Dolors Collell, directora dels serveis territorials d’Educació a la Catalunya Central, apuntava que el CEIP Gabriel Castellà ‘necessitava aquesta discriminació positiva’. Collell també ha avançat que actualment s’està analitzant l’escola per poder elaborar el pla estratègic de centre, que permeti millorar la cohesió social entre la comunitat educativa i, alhora, els nivells acadèmics.
Des del setembre, els nens i nenes aprenen a tocar el violí de forma totalment gratuïta i dins de l'horari escolar. Encara que és molt aviat per parlar de resultats, sí que s’ha vist que les classes de violí resulten d’allò més motivadores per als alumnes, sobretot per a aquells que potser havien perdut l’interès en altres matèries. I és que, fer que infants de 9 i 10 anys comencin a tocar el violí des de zero és tot un repte, tant per a ells com per als seus professors.
Imatges de l'experiència que s'està desenvolupant al Gabriel Castellà
Mònica Solà
Igualada
21 de gener 2010.11:49h
Enhorabona per la iniciativa.
Crec que l’escola Gabriel Castellà podrà amb aquest projecte i amb tota la tasca educativa que s’hi està fent, fer-se altre cop visible a Igualada com a òpcio... Llegir més molt vàlida d’escolarització per als nostres fills i filles.
D’altra banda també caldrà que els pares i mares d’Igualada siguem capaços de trencar els estereotips i deixar enrera les pors , per tenir en compte aquesta escola. Entenc que l’objectiu és aconseguir una barreja cultural de famílies i alumnat com la que ja trobem a la resta d’escoles de la ciutat, on la diveristat d’origens i cultures es pugui viure com una riquesa dins l’aula, que serveix per obrir els ulls dels nostres fills al món i per obrir Catalunya, el nostre petit país, als fills que han vingut de lluny.
Felicitats als alumnes, a les famílies i als professionals del centre per ser els protagonistes d’aquesta aventura.