TORNAR

Article de Josep Aribau: L’Anoia Outlet, un format dinamitzador del territori

Un dels punts forts d’un Outlet és la seva capacitat d’atracció de visitants

Dijous, 24 març 2011. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El centres comercials de fabricants o outlets de fàbrica, com el previst a Òdena, s’ estan configurant com uns dels formats comercials amb més creixement d’ aquests darrers mesos. Així ens ho indiquen les dades disponibles d’aquest format comercial.

Josep Aribau

La fórmula d’un consumidor cada vegada més racional, que busca maximitzar el seu benefici amb una adequada relació qualitat-preu, és imbatible en els actuals outlets. És el binomi marca de qualitat a preu assequible. Res de nou per a les tradicionals tendes de fàbrica d’Igualada. El que és nou, i així s’ha entès, és el format de venda sota un mateix centre comercial.

L’Anoia Outlet és una oportunitat i com tota oportunitat, cal fer-la realitat amb professionalitat. És una oportunitat pel promotor, una oportunitat pels fabricants, i voldria destacar també, per a l’economia dels municipis propers.

Un dels punts forts d’un Outlet és la seva capacitat d’atracció de visitants que busquen, com hem dit, una compra racional gaudint d’una experiència de compra agradable (el promig d’estada de cada visitant és d’unes dues hores). Els actuals outlets generen uns pocs milions de visitants cada un d’ells. No crec que aquest sigui, a curt termini, el cas de l’Anoia Outlet, però sí que m’atreviria a afirmar que poden arribar a ser alguns centenars de milers. Un fenomen complementari és el reclam turístic que representa un outlet. Cada vegada més, el comerç i el turisme estan lligats; benvingut sigui un recurs turístic nou a la comarca.

Un altre punt fort és la despesa per visitant o la facturació per comerç . Els estàndards de valor de vendes estan al voltant de 10.000€ m2, el que demostra que els outlets són força eficients venent.

Finalment, cal destacar que els outlets tenen un impacte positiu en favor dels comerços tradicionals dels centres urbans, si aquests saben aprofitar el fort increment de visitants que atraurà el nou outlet. També es genera una economia induïda de serveis, junt amb la creació directa i indirecta d’alguns centenars de nous llocs de treball.

Cal no tenir dubtes (notícia de l’anoiadiari del 2 de març), i impulsar decididament l’oportunitat que tenim davant (el promotor el primer) i desprès fer que siguem capaços de guanyar-hi tots. L’Anoia Outlet és un dels projectes estrella per la comarca.

Josep Aribau Montón

(Igualada, 1949)

Economista, especialitzat en temes de gestió empresarial. Expert en comerç i turisme. Professor d’Escodi UAB. Va ser col·laborador de Conca Futur.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.