//Plugins sense CDN ?>

L’aprovació, amb la majoria absoluta del PP, però amb el rebuig de la comunitat educativa expressada al carrer en diferents mobilitzacions i vagues, planteja canviar aspectes de l’educació que al nostre entendre són irrenunciables: un sistema d’immersió lingüística elogiat internacionalment, una autoavaluació i avaluació continuada (plantejant revàlides i avaluacions punitives externes comunes a tot l’estat), una educació inclusiva (creant itineraris i segregant l’alumnat de forma primerenca segons els resultats), la participació i representació dels claustres i consells escolars en la presa de decisions (minvant les seves funcions i transferint-les a una figura de direcció molt més jeràrquica, autoritària i gerencial)...
Des de la Plataforma per a una escola Pública i de Qualitat a l'Anoia, s'afirma que a Catalunya, ''el Govern està escanyant els serveis públics amb uns pressupostos i polítiques de retallades que posen en perill els fonaments de l’estat del benestar. A més de reduir la qualitat dels serveis, a tota persona empleada pública se li pren una paga extra, se li redueix el sou quan es posa malalta i se li pren un mínim del 15% de sou i de jornada si és personal interí o substitut. A més, el Departament d’Ensenyament, espera 15 dies a cobrir una substitució, augmenta l’horari lectiu del professorat, està tancant línies públiques, quan a les concertades se’ls dóna de marge fins al final de tot el procés d’inscripció, i està acceptant unes ràtios d’alumnes per mestre que signifiquen directament tancar grups públics i empitjorar la qualitat ''
Afegeixen que ''la consellera Rigau està aplicant molts aspectes de la LEC amb la introducció d’una sèrie de decrets (de provisió i plantilles, autonomia, direcció...) que allunyen al claustre i la resta de la comunitat educativa de la participació i presa de decisions dels centres educatius i obliga les direccions de centres públics a assumir unes responsabilitats que pertanyen a l’administració educativa. Tot plegat obre la porta a la discrecionalitat, provoca una gran desorganització en els centres educatius i crea les condicions per deteriorar una educació de qualitat a l’escola''
Per fer front a aquestes polítiques tant estatals com catalanes i perquè afirmen que tenen dret ''a decidir quina llei d’educació volem, els sotasignats convoquem a defensar aquestes reivindicacions: la No aplicació de la LOMCE. Declaració formal d’insubmissió per part de la Conselleria; la No aplicació de la LEC i retirada del Decret de provisió i plantilles. Cap tancament a la pública; Substitucions des del 1r dia al 100%. Contractacions exclusives de mitja jornada i sencera amb el salari corresponent. ; i defensa de la immersió lingüística i de la llengua catalana.