TORNAR

Comencen els tallers per aprendre a fer compostatge

Argençola i Sant Pere Sallavinera han acollit les primeres sessions

Divendres, 12 març 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
41 ciutadans d’Argençola i 38 de Sant Pere Sallavinera van assistir als primers tallers d’autocompostatge casolà. Aquests dos municipis són els primers de les 11 poblacions de l’Anoia en rebre la formació de la campanya de compostatge que impulsa el Consell Comarcal. L’objectiu de la iniciativa és oferir les eines necessàries a les petites poblacions de la comarca perquè puguin gestionar correctament els seus residus orgànics.

Imatge d'arxiu

El passat cap de setmana, el Consell Comarcal impartia els primers tallers de formació per fer autocompostatge a Argençola i Sant Pere Sallavinera. Concretament, a Argençola es formaven 23 compostadors en la sessió de divendres i 18 en la sessió de dissabte. Per la seva part, 38 ciutadans de Sant Pere ho feien dissabte.

Aquests tallers de formació formen part de la campanya 'Fem Compostatge' impulsada pel Consell Comarcal de l’Anoia amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya. La voluntat de la iniciativa és implantar el compostatge casolà i/o comunitari depenent del municipi a totes les llars de les 11 poblacions adherides a la campanya (Argençola, Bellprat, Castellfollit de Riubregós, Orpí, Rubió, Sant Pere Sallavinera, Santa Maria de Miralles, Veciana, Montmaneu, Prats de Rei i Sant Martí de Tous).

La matèria orgànica representa el 40% dels residus que generem diàriament. La nova llei de residus obliga a tots els municipis de Catalunya a implantar la recollida selectiva de la matèria orgànica. L’objectiu és evitar que aquests residus vagin a parar a l’abocador i que es puguin reciclar per a fer-ne adob, un adob de molt bona qualitat útil per a l’agricultura i la jardineria.

La campanya ofereix un compostador a tots els participants, on han d’abocar les restes orgàniques de la cuina, l’hort i el jardí i, al cap de pocs mesos, s’obté el compost, un adob de molt bona qualitat útil per a l’agricultura i la jardineria. Per tal de saber fer-ho correctament s’imparteixen aquests tallers de formació a cada una de les poblacions i posteriorment es realitzarà un seguiment personalitzat del procés.

Les properes poblacions amb data confirmada pels seus tallers són:

RUBIÓ

Dissabte 13 de març a les 18 h al Local Social

ORPÍ

Diumenge 21 de març a les 11 h a Can d’en Pont

VECIANA

Dissabte 20 de març a les 18 h a l'Ajuntament

CASTELLFOLLIT DE RIUBREGÓS

Dissabte 17 d’abril a les 17 h a l'Ajuntament

Altres notícies


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.