TORNAR

La Conca es queda sense ‘bicing’

L’Ajuntament considera inassumible l’antic projecte de Bicing i avalua com fomentar la utilització de la bicicleta privada

Dijous, 13 octubre 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’elevat cost que es preveu per la instauració del projecte de ‘bicing’ que va liderar la regidoria de mediambient d’Igualada en el marc de la Conca d’Òdena i la baixa utilització d’aquest servei en d’altres ciutats catalanes com Terrassa, Vic o Granollers són alguns dels motius que han dut a l’Ajuntament d’Igualada a proposar a la Mancomunitat desestimar el projecte de lloguer públic de bicicleta.

El projecte d’Igualada i municipis propers preveia assolir 2.000 usuaris el primer any i 3.000 al final del tercer any de funcionament, unes xifres que, vistos els precedents en altres localitats, es contemplen com a poc viables tenint en compte que a Girona, per exemple, el servei només és utilitzat per 1.100 persones.

El pla aprovat establia cinc estacions a Igualada, tres a Vilanova del Camí i dues a Santa Margarida de Montbui, però en el cas d’Igualada aquestes quedaven massa distanciades entre elles (estació de FGC, Hospital nou, zona esportiva de Les Comes, Estadi Atlètic i Rambla) de manera que hauria estat poc funcional per als seus usuaris tal com explica Jordi Pont, regidor d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament d’Igualada.

Noves mesures de mobilitat

L’Ajuntament d’Igualada estudiarà noves mesures de foment de l’ús de la bicicleta privada com a mitjà de transport a la ciutat. Entre les diferents possibilitats s’avalua l’opció de situar punts d’ancoratge en ubicacions estratègiques de la ciutat i un arranjament dels carrils bici, ja que l’ús d’aquest mitjà de transport és contemplat com una alternativa neta, ràpida i efectiva a l’automòbil privat, sempre vetllant per la bona convivència amb vianants i cotxes.


4 Comentaris

P

Pau Reixachs

13 d'octubre 2011.12:19h

Respondre

Ja et pots donar suport a la causa per un ”bicing lowcost” a Igualada i Conca.
http://www.facebook.com/pages/Vull-un-Bicing-LowCost-a-Igualada-i-Conca/126700064099382?sk=wall

P

Pau Reixachs

13 d'octubre 2011.10:44h

Respondre

Abans que descarteu del tot la idea i en el procès de varallar les diferents propostes, deixeu-me que us aporti la meva experiència amb nextbike.de
no precisa d´estacions, i té els mínims... Llegir més costos de manteniment associats.
A més amb el munt de botigues de bici que hi ha a Igualada ben repartides i amb ganes d´atreure i augmentar més la clientel·la es podria fer una mena de conveni amb elles, per reparació, publicitat, etc...

O

Octavi

13 d'octubre 2011.09:29h

Respondre

Ben fet, s’ha de tocar de peus a terra!! i equilibrar-ho amb altres mesures per fomentar l’ús de la bicicleta serà més econòmic, més rendible i ens estalviarà problemes...

M

Mrosa

Igualada

13 d'octubre 2011.09:20h

Respondre

Quin desengany! Punts d,ancoratge es una molt bona solució! Hi ha uns bancs fets de ciment amb unes ranuras q mai q no s,omplisin de bicicletas tindrien un altre utilitat..puc enviar foto.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.