TORNAR

Cors de carxofes guisades

Les receptes de la iaia Núria

Dissabte, 24 març 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquesta setmana la iaia Núria ens proposa un plat molt saludable i de temporada. Esperem que el gaudiu.

Cors de carxofes guisades

Ingredients

16 carxofes

1 os de pernil

16 cebes petites

100 cc de vi blanc

2 tomàquets madurs

12 ametlles torrades

100 g bacó sense fumar

2 grans d'all

julivert

50 g de pernil salat a daus

1 l de brou

1 llimona

3 alls tendres

2 cebes grans

1 manat d'herbes

Elaboració

Traiem les fulles i polim els cors de les carxofes. Després les posem directament amb aigua freda, i afegim una mica de llimona. Seguidament les escorrem, enfarinem, i les fregim amb oli fins que quedin ben dorades. Si les carxofes són grosses les partim per la meitat abans de fregir.

Agafem una cassola de fons gruixut, daurem les cebes petites i quan estiguin torrades incorporem les dues cebes grans tallades a trocets ben petits.

Un cop ho tinguem tot cuit, tirem el bacó, els alls tendres picats i afegim el vi blanc. Esperem que es redueixi i aboquem el tomàquet ratllat i el manat d'herbes.

Quan el tomàquet estigui cuit, afegim el brou, els daus i l'os de pernil. Ho deixem bullir durant 5 minuts.

Després tirem les carxofes i ho coem tot junt durant 20 minuts. Per últim hi posem la picada per tal d'espessir la salsa.

Abans de servir, retirem l'os de pernil i el manat d'herbes. Aquest plat el podem deixar preparat amb antelació.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.