//Plugins sense CDN ?>

En l’estudi es posen de manifest les diferències actitudinals entre uns i altres a l’hora d’afrontar el procés d’emprendre. Els homes tenen una xarxa social emprenedora més activa que les dones, són més optimistes davant la percepció d’oportunitats, són més competitius i tenen menys por al fracàs. En canvi les dones es consideren menys preparades per emprendre, tot i tenir una millor consideració que els homes en què emprendre és una bona opció professional; són més igualitàries socialment i prioritzen la conciliació empresa/família molt més que els homes.
Aquestes diferències en termes generals que s’estan reduint lleugerament mica en mica. Però hi ha un factor clau que hauria de prendre un protagonisme essencial per posar en valor, més encara, la capacitat de les dones per emprendre. I és que les iniciatives femenines són més innovadores en producte o servei que les masculines. El 23,2% de les activitats femenines són completament innovadores, enfront del 17% en el cas dels homes.
Si a aquesta capacitat innovadora de les dones li sumem la seva constància (els homes abandonen tres vegades més que les dones les seves activitats emprenedores), obtenim una emprenedoria sòlida. Actualment les dones emprenedores centren els seus projectes en el sector consum, mentre que el tecnològic és encara un entorn purament masculí. Amb això, què passaria si les dones aportessin la seva capacitat innovadora i constant a l’entorn tecnològic?
Possiblement els models socio-laborals-empresarials es poden encaixar per tal d’aprofitar el millor d’ambdós sexes i fer-ho, així, molt més eficient. És evident que els projectes són liderats per persones, independentment de si són homes o dones, i la capacitat i actitud ha de prevaldre per damunt de tot. Però dóna la sensació que tenim un munt de peces al nostre entorn que si les col•loquem d’una altra manera tot pot funcionar millor. Aprofitem-ho.
Com va dir Tom Peters, 'Oblidin-se de la Xina, l’Índia o d’internet. El veritable motor de l’economia són les dones'.
Abel Ruiz
Director de l’Empren-t@
Josefa Morón
IGUALADA
5 de maig 2011.23:35h
Es porta a l’ADN. Si ets dona tens una visió del món menys reduccionista, sols estar acostumada a multiplicar-te mai a dividir-te i saps mirar a mig-llarg termini. Els homes també però menys.... Llegir més
Potser si que ara les emprenedores estan ubicades al sector consum (???) - jo més aviat les veig al sector seveis a les persones- però en poc temps estarem, de ple, al tecnològic. A més... recordeu que una de les qualitats de ser dona és la capacitat de fer vàries coses a la vegada ;-).