//Plugins sense CDN ?>



Després del final de curs, les escoles d’estiu obren les classes amb les taules i cadires canviades de lloc, murals preparats per pintar i moltes activitats per fer. Tant a la capital de la comarca com a la majoria de municipis, les escoles i activitats d’estiu comencen avui les seves jornades, que s’allargaran fins el final de juliol.
Si bé hi ha escoles de caràcter públic i altres de concertades, totes mostren uns objectius clars: oferir activitats lúdiques amb un fons pedagògic. Així, tant la tècnica de Joventut de l’Ajuntament com Judit Corral, coordinadora de l’escola d’estiu del Mowgli, puntualitzen que a la ciutat hi ha molta oferta d’activitats, i totes pretenen ser ‘lúdiques, esportives, plàstiques i, en definitiva, divertides’.
En concret, Judit Corral detalla que en les activitats de l’escola es treballen, a través dels monitors, ‘valors relacionats amb els drets i els deures dels infants, el medi ambient, la cooperació...’. Alhora, l’Estiuet presenta un programa de treball amb l’entorn i companyerisme.
Les ofertes a la ciutat són variades
El regidor de Joventut i Cooperació, Joan Requesens, assegura que des de l’Ajuntament es fa una proposta ‘per donar una oferta a la ciutat’, tant per activitats que no altres entitats no ofereixen com per complementar-ne d’altres.
En aquest sentit, la tècnica de Joventut de l’Ajuntament concreta que allò que es prioritza és l’educació en el lleure. ‘Des de la Kaserna s’organitzen camps de treball, tallers i activitats diverses que inclouen una part pedagògica i una altra de lúdica’.
Per una banda, l’Estiuet és l’escola d’estiu ‘pública’ que, cada any, s’ubica en un espai diferent -l’any passat al Ramon Castelltort i, enguany, al Garcia Fossas. La tècnica de Joventut explica que les inscripcions d’aquest any han superat les de l’any anterior i que, les raons de les famílies per inscriure els fills a l’Estiuet poden ser econòmiques i qualitatives ‘ja que es barregen nens de totes les escoles i, a més, es fomenta el treball amb l’entorn’.
El preu determina les inscripcions
El factor econòmic pot ser determinant per a les famílies a l’hora d’escollir les activitats per als mesos d’estiu. Tot i així, l’oferta i, en concret, les inscripcions de les activitats que es fan a la ciutat corroboren que, moltes de les famílies, apunten els fills a l’escola o activitat que prefereixen. A tall d’exemple, l’Estiuet, que costa 37euros per setmana, compta amb uns 200 nens inscrits una de les setmanes d’escola i, l’escola d’estiu del Mowgli, que val 59 euros (jornada sencera) suma 100 nens en una setmana de les sis que hi ha .
A banda de les escoles d’estiu, el Patronat Municipal d’Esports organitza la 24a edició de l’Esportiueig. De moment compta amb 300 nens inscrits i segueix la mateixa rutina que les escoles: inicia el dilluns 27 i s’allarga fins el final de juliol. Després es reemprèn l’activitat l’última setmana d’agost fins la primera setmana de setembre. A més, el president del Patronat, Albert Tarrida, avança que com a novetats d’aquest any l’Esportiueig ofereix un servei d’acollida de 8 a 9, servei de menjador i una sortida setmanal de dia sencer.
El Consell Comarcal es fa càrrec, per la seva banda, d’una de les ofertes de colònies d’estiu de la comarca: la Kanya Pirenaica, que arriba a la 13a edició amb 149 inscripcions.
Ricard
Igualada
27 de juny 2011.11:21h
Espectaculars els preus que es paguen en algunes escoles concertades pels anomenats -Casals d’Estiu-. Sembla que per alguns no hi ha crisi...Repeteixo, fer negoci amb l’educació és lleig, però... Llegir més ara ja freguem la indignitat...