TORNAR

'Em considero un romàntic de l'hoteleria'

Carles Carol, director de l'Hotel Amèrica, destaca la vocació de servei de l'hotel

Dijous, 10 novembre 2011. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Reinventar-se ha estat una de les apostes de l'Hotel Amèrica, que amb el lema 'Redescobreix l'Amèrica' pretén apropar el servei de restauració i hoteler a la ciutat i arreu. El director de l'hotel, Carles Carol, subratlla l'aire diferent i el canvi de mentalitat que s'ha aplicat a l'espai igualadí que té 56 anys d'història. De fet, l'hotel que va néixer com a lloc de trobada obligatòria per al pas de viatgers que es traslladaven de Barcelona cap a Madrid, ha esdevingut un hotel urbà que acull activitats de tot tipus, des de banquets fins a convencions, passant per festes i filmacions.

L'Amèrica celebra el 56è aniversari aquest 2011

Imatge antiga de l'Hotel Amèrica

Carles Carol, director de l'Hotel Amèrica

Carles Carol es defineix com un 'romàntic de l'hosteleria', i assegura que el que a ell li apassiona és 'estar amb la gent, mantenir contacte amb els proveïdors, el personal... i cuidar els petits detalls que fan que la gent estigui a gust'.

En l'actualitat l'Hotel Amèrica compta amb 17 treballadors, una estructura reduïda amb un personal polivalent. Carol detalla els quatre punts de venda: la cafeteria, el restaurant, els banquets i l'hotel i explica que, avui en dia, estan treballant en el format de l'hotel, 'aprofitem les inèrcies de la ciutat, com el Parc Motor, el Campionat d'Scalextric o La Mostra de Teatre'. Així i tot, Carles Carol opina que 'es troba a falta una calendarització de les activitats a la ciutat, un ens que gestioni tots els esdeveniments per millorar la comunicació entre organitzadors i hotelers'.

De la cafeteria a l'hotel

L’hotel Amèrica té els orígens a la Rambla d'Igualada, on funcionava com a bar i cafeteria. Cap als anys 60 es va decidir traslladar el negoci i, amb els anys, es va anar ampliant. El que va començar com un bar de carretera, va créixer cap a restaurant i, posteriorment, hotel. Primer només es va construir una planta d'habitacions i, poc a poc, es va anar augmentant la capacitat de l'hotel a peces, 'per absorbir el volum de clients'.

L'hotel urbà, amb perfil propi

El valor afegit de l'Hotel Amèrica és, segons apunta Carles Carol, el tarannà i la política de treballar i entendre la professió. Carol destaca 'la vocació de servei, el tracte personalitzat i la professionalitat' com a claus per a l'èxit de l'hotel.

L'Amèrica, que s'ubica a prop de 35 minuts de l'entrada de Barcelona i a 5 minuts del Parc Motor, també acull gravacions d'anuncis publicitaris i filmacions de pel·lícules. Hem comptat amb l'anunci d'Estrella Damm, de Voll Damm, Movistar i un vídeo de Tiziano Ferro.


1 Comentaris

S

Sebastià Leno

Montbui

10 de novembre 2011.10:06h

Respondre

Jo vaig treballar a l’Amèrica.
Tenia 16 anys i em van donar l’oportunitat de compaginar estudis i treball durant quatre anys, fins que vaig marxar a la ”Mili”.
Ho recordo amb molt carinyo,... Llegir més la família Carol és encantadora i acollidora i em va servir per formar-me i créixer com a persona.

Recordo també a moltes persones, ( La Rosita, Perico, Anastasio, Ventura, Solé, Jesús, Felipe,..) molts ja no hi són entre nosaltres, però el record dels bons moments que vàrem passar, sempre el tindrem.

Moltes felicitats per continuar creixent i sent un referent a Igualada i a la comarca.

Sebastià Leno
Montbui

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.