TORNAR

Les empreses deixen de guanyar milions d’euros per no protegir els seus dissenys

Cal considerar-lo un actiu empresarial més

Dijous, 18 novembre 2010. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La protecció de la creativitat i la innovació segueixen sent una assignatura pendent per a gran part de les empreses catalanes i espanyoles. Així va quedar reflectit en la jornada sobre 'El valor del disseny' que va tenir lloc el passat dijous 11 de novembre a la Casa Llotja de Mar de Barcelona.

L’esdeveniment, impulsat per BCN Barcelona Centre de Disseny i KIM, amb l’organització tècnica de (d++), va reunir experts nacionals i internacionals en protecció de la propietat industrial i intel·lectual i a més de 50 empreses per parlar de la importància que té per a les companyies gestionar correctament el disseny.

Pèrdues pel desconeixement

El principal causant d’aquestes pèrdues milionàries és el desconeixement. Tot i que la protecció del disseny està regulada a nivell estatal i europeu des de fa anys, continua sent una gran desconeguda per a molts empresaris. Jornades com la de Barcelona demostren la necessitat de formar als directius en aquesta línea. De fet, l’èxit i la demanda d’aquesta jornada van obligar els organitzadors a ampliar les inscripcions per donar cabuda a tots els professionals que hi van assistir.

Carmen Casterás, Manager de Propietat Industrial i Intel·lectual (IP) de KIM, va moderar una taula composada per experts en la matèria que formen part d’organitzacions com la Oficina Española de Patentes y Marcas (OEPM), la Oficina de Armonización del Mercado Interior (OAMI), l’Associació Internacional per a la Protecció de la Propietat Intel·lectual (AIPPI), la multinacional Clarke, Modet & Co., Oficina Ponti i el prestigiós despatx en defensa de la Propietat Industrial i Intel·lectual, Socoro I Autó.

Protegir el disseny

Durant la sessió es va remarcar la importància d’una bona gestió del disseny com intangible, present en l’estratègia empresarial i com a figura jurídica, ja que la seva protecció ajuda a assegurar el retorn de la inversió en innovació. En aquest sentit Carmen Casterás va afirmar que 'hem de gestionar el disseny com qualsevol altre actiu empresarial: protegint-lo per convertir-lo en propietat privada i comercialitzar amb ell, és a dir, explotar-lo en exclusiva i, quan interessi, llicenciar-lo per a obtenir ingressos addicionals o cedir-lo (vendre’l). Contem per això amb la transferència de coneixement i iniciatives com KIM i (d++)'.

Durant aquesta jornada, que va comptar amb la participació d’Isabel Roig, Directora General de BCD, es va presentar el dipòsit on line de creacions Re-crea, el qual facilita als creadors un mitjà de prova i un element dissuasori davant possibles còpies de tercers.

Finalment va tenir lloc una sessió de networking en la qual es van establir més de 200 contactes empresarials, inclús a nivell internacional. Sens dubte, tot un èxit per a una jornada ubicada a la capital catalana, ciutat posicionada com a marca i referent en disseny a nivell nacional i internacional.

KIMbcn


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.