TORNAR

L’Escola d’Enginyeria d'Igualada es vincula a la UNESCO

Signen un conveni que fomentarà la internacionalització del centre

Divendres, 12 març 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquest dijous s’ha signat un conveni marc entre l’Escola d’Enginyeria i l’Associació UNESCO Igualada. L’objectiu és acostar aquestes dues institucions per facilitar el treball conjunt en temes relacionats amb la internacionalització de l’Escola, i facilitar camins per poder obtenir beques i ajudar possibles estudiants, especialment sud-americans, que tinguin interès en cursar estudis de postgrau, màster i doctorat a les diferents especialitats que es cursen a Igualada.

El conveni ajudarà a internacionalitzar el centre

En l’acte de signatura hi van assistir el vicepresident del CETI (Consorci que té la titularitat de l’Escola), Joan Jorge, i el vicepresident de l’associació UNESCO Igualada, Miquel Segura. Com a testimoni del conveni i de la voluntat de col·laboració, va ser a l’acte Lluís Ramallo, president de la comissió espanyola de la UNESCO. Precisament Ramallo va destacar la importància d’aquestes iniciatives, ja que per complir amb els objectius de desenvolupament just i foment de la pau la UNESCO ‘no n’hi ha prou amb els acords que firmen els governs’. Segons el president de la comissió espanyola, ‘l’organització només té sentit si està basada en la solidaritat moral i intel·lectual: la UNESCO som tots’.

Ramallo també va destacar la tasca que duu a terme l’associació UNESCO d’Igualada, ‘administrant una de les bases de dades més importants de què disposem: la plataforma audiovisual’.

Amèrica del Sud i Marroc

A la pràctica, el conveni estableix relació entre l’Escola d’Enginyeria i l’organització internacional, de manera que el centre podrà accedir a la creació de càtedres UNESCO o bé a la sol·licitud de beques que permetin a estudiants i investigadors de l’estranger venir a Igualada a compartir-hi coneixement. En aquest sentit, es va apuntar l’Amèrica del Sud i el Marroc com dues zones amb les quals hi ha interès a establir-hi contacte.


1 Comentaris

B

Bernat

Vilanova

12 de març 2010.17:27h

Respondre

Falta que fa iniciatives com aquestes a la nostra comarca.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.