TORNAR

Espectacles de carrer per fomentar la recollida selectiva

Una campanya original

Dimecres, 18 març 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
“A l’Anoia reciclem; fes-ho per tu, fes-ho per tots” és el lema de campanya que ha ideat el Consell Comarcal de l’Anoia per promoure la recollida selectiva del vidre, el paper i el cartró, i els envasos a la comarca. Es faran espectacles per sorpresa al carrer i es lliuraran packs de tres bosses dissenyats per a la recollida del vidre, el paper i el cartró, i els envasos. L’objectiu és sensibilitzar la ciutadania dels beneficis que la separació dels residus comporta per al medi ambient i la societat, i millorar la qualitat de la recollida

La campanya es durà terme en els 30 municipis de la comarca on el Consell Comarcal gestiona la recollida selectiva del vidre, el paper i el cartró, i els envasos. En total la iniciativa s’adreça a una població de gairebé 70.000 persones i 23.000 llars.

El tret de sortida

Els primers municipis que veuran aquesta campanya seran aquest dissabte, 21 de març, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí i Òdena.

La campanya preveu diverses accions. D’una banda, el repartiment en els trenta municipis de 5.000 packs de tres bosses dissenyades específicament per a la recollida del vidre, el paper i el cartró, i els envasos. Cadascuna de les bosses s’identifica amb un color propi (verd, groc i blau), els mateixos dels diferents contenidors on s’han d’abocar aquests residus.

D’altra banda, s’han previst diverses representacions escèniques a càrrec d’un grup d’actors en els municipis de més població.

Els espectacles al carrer, que es faran per sorpresa, es duran a terme en originals escenaris amb plafons on es podran llegir diversos missatges que incentivaran a la separació selectiva dels residus domèstics. Un cop acabat l’espectacle els mateixos actors repartiran els packs de bosses entre els ciutadans i ciutadanes, així com material divulgatiu. També s’instal•laran diversos punts de lliurament de bosses a tots els municipis.

Les accions es duran a terme principalment en caps de setmana i en mercats i zones comercials que registren una gran afluència de visitants.

A més de les poblacions on es faran representacions escèniques al carrer, també es repartiran packs de bosses per a la recollida selectiva dels envasos a Argençola, Bellprat, Calonge de Segarra, Carme, Castellfollit, Castellolí, Copons, Jorba, la Llacuna, Montmaneu, Orpí, els Prats de Rei, Pujalt, Rubió, Sant Martí Sesgueioles, Sant Pere Sallavinera, Santa Maria de Miralles i Veciana.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.