//Plugins sense CDN ?>


Entremig de viatge i viatge, enganxem Albert Balcells en les oficines d’Ocisport, situades al polígon dels Plans d’Arau, a la Pobla de Claramunt. Ocisport va néixer l’any 2001 però va ser un any després que els seus membres van adonar-se del gran nombre de possibilitats de negoci que oferia l’esport de muntanya i, en general, els esdeveniments ‘Outdor’. Avui, una dècada després, Ocisport té en la seva cartera l’organtizació de la festa de la bicicleta de Barcelona que mobilitza 40.000 persones, o l’outdor sport experience on hi participen 30.000 persones en l’entorn del Palau Sant Jordi.
Ocisport és una empresa anoienca que mira al món: ‘hem organitzat esdeveniments esportius als cinc continents’ però també a la comarca –darrerament han organitzat amb molt d’èxit la primera edició de l’Anoia Race Tour’. Segons Balsells la clau de l’èxit ha estat conèixer la realitat del que es fa arreu del món i saber-ho importar i també tenir la capacitat d’exportar esdeveniments que aquí es fan habitualment i que a fora no n'hi ha tradició: ‘Aquí, per exemple, fem duatlons de muntanya, una activitat que fora no era coneguda i l’estem promovent més enllà de les nostres fronteres’. La BMX, les curses de muntanya o el ‘free’ style, serien casos contraris.
Dinamització d’un territori
Albert Balcells explica que el 70% d’activitats que realitzen actualment són pròpies però un 30% són contractes per entitats. Sigui com sigui, Balcells afirma que aquest tipus d’experiències- que cada vegada es viuen més en família- són molt adequades per dinamitzar turísticament un territori: ‘Quan organitzem una competició mundial de muntanya en algun país, ens encarreguem dels drets de TV, de la promoció...són activitats que ajuden a donar a conèixer un entorn natural o un territori’. En aquest sentit, l’Anoia Race Tour és també una oportunitat per fer difusió de les característiques de la comarca a través dels esports i les experiències ‘Outdoor’
Crisi?
Segons Balcells, el sector no ha patit la crisi: ‘Nosaltres vam notar el boom d’aquest tipus d’activitats al 2002 i vam pujar al carro’. Cada vegada més les famílies participen en aquest tipus d’activitat de manera conjunta. Això sí, des que l’administració ha patit problemes econòmics, van molt més en compte a l’hora d’organitzar esdeveniments d’aquest tipus i els comencen a restringir.
Futur
Segons Balcells el futur passa per fomentar l’esport per a tothom. Fins ara l’empresa ha treballat molt els esdeveniments esportius d’alt nivell però Balcells creu que és el moment de fomentar les activitats familiars com ja estan fent amb la festa de la bicicleta a Barcelona.