TORNAR

Francesc Homs assegura que els mitjans digitals en català són la 'millor garantia del pluralisme'

Considera que el repte dels mitjans en línia en catalans és que se sàpiguen 'adaptar a aquest medi que està canviant' i aquells que ho facin 'disposaran d’una gran oportunitat'

Dimecres, 15 febrer 2012. 17:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
'Els mitjans digitals en el terreny de la comunicació són la millor garantia de cara al futur del pluralisme i de l’explicació d’allò que passa al país i a la societat'. Així s’ha expressat el portaveu del Govern i secretari general de la Presidència, Francesc Homs, quan s’ha referit als mitjans en línia en català, dels quals també ha lloat la capacitat que tenen per la configuració i projecció 'de la nostra pròpia identitat' en un país sense Estat.

Des d’aquest punt de vista, Homs també ha fet una defensa dels mitjans digitals catalans com a garantia dels valors democràtics més essencials i ha remarcat que la potencialitat d’aquests mitjans és 'explicar les coses des de la base, des d’allà on passen i de tenir versions i explicacions molt diverses'.

El portaveu del Govern ha fet aquestes declaracions en la presentació del primer rànquing que permetrà mesurar i analitzar l’evolució de les audiències dels mitjans digitals en català, una eina que compta amb el suport institucional del Govern. L’audició i la classificació han estats elaborades per les empreses Nielsen i OJD Interactiva i impulsades per l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG); Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC); i l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC). Aquesta és la primera classificació de mitjans a la xarxa en llengua catalana que s’elabora de manera diferenciada de la resta de mitjans de l’Estat.

En aquest sentit, Homs, que ha felicitat els impulsors per la iniciativa, ha constatat la paradoxa existent a casa nostra: tot i que la comunicació digital 'té mes futur que cap altre, que probablement té molt present i que a Catalunya és un gran revulsiu' en el terreny de la medició 'hi havia molt poc relleu'. Ha qualificat aquesta nova eina d’'oportunitat' i de 'pas substancial” per posar de manifest 'què és el món de la premsa digital a casa nostra i quin potencial i realitat té'.

El portaveu del Govern també ha fet referència al repte que tenen ara els mitjans digitals. A banda de fer front a la crisi econòmica –representada per la caiguda d’ingressos en la publicitat i en el sector públic-, considera que cal que se sàpiguen “adaptar a aquest medi que està canviant” i aquells que ho facin “disposaran d’una gran oportunitat”. I aquesta adaptació, ha assegurat, 'passa per entendre que cal mes llibertat, respecte i que tenim més possibilitats de defensar allò que creiem que és just'.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.