//Plugins sense CDN ?>

Les finalitats d’aquest projecte van raure en fer un treball sobre la privacitat, la intimitat i la sexualitat posant un especial èmfasi en la prevenció i detecció de l’abús sexual en persones amb discapacitat. Aquest treball s’ha dut a terme durant un mes i mig, en diverses sessions de dues hores de forma paral·lela; amb les persones amb discapacitat per una banda i els familiars per l’altra, tancant el cicle amb una sessió conjunta.
Donada la manca de recursos i material específic pel col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual especialment en aquesta temàtica, s’ha dissenyat i elaborat un conte que es titula ‘Aprendre a dir NO’ amb la finalitat de poder transmetre la importància de dir ‘no’ davant de situacions que no ens agraden o que no volem.
Ha estat un curs que ha tingut una molt bona participació i la seva evolució ha estat molt gratificant tant pels propis participants del curs, com pels professionals que han dissenyat i dut a terme aquest projecte.
Tots hem pogut aprendre coses noves, entre elles, que el terme sexualitat no només fa referència al sexe, sinó que és un aspecte que engloba l’afectivitat i la intimitat, entre altres. Aquest fet denota la necessitat imperiosa de treballar la sexualitat, temàtica que tot i el discurs social modern que ens envolta, continua estant envoltada de mites i tabús que dificulten l’accés a aquesta, d’un forma sana i acceptada. Així com, l’obstaculització de l’expressió de la necessitat degut al desconeixement i la por per part de la població, i molt especialment, per part de la població amb discapacitat.
La bona rebuda i la gran expectativa que ha creat dóna peu a poder dur a terme altres cursos de formació en sexualitat per tal de poder cobrir les necessitats i preocupacions que han sorgit arrel d’aquest, tant en les persones amb discapacitat com en els familiars. Aquest curs de formació ha estat finançat per l’Obra Social ‘La Caixa’.
Fundació Privada Àuria