TORNAR

Un grup d'estudiants igualadins de 3r d'ESO creen els webs de 13 entitats de la comarca

Un projecte escolar que es porta a la vida real

Dijous, 31 gener 2013. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Els alumnes de tercer d’ESO de l’escola Pia d’Igualada fa mesos que treballen en la creació de pàgines web. Aquests projectes, a diferència d’altres, no són simples treballs d’escola, sinó que al mes de junt es convertiran en webs de veritat. Els seus clients són 13 entitats de la comarca.

A partir del mes de juny 13 associacions i entitats anoienques tindran nova pàgina web. Això no seria noticia si els creadors d’aquestes webs no fossin un grup d’alumnes de 3r d’ESO. Són estudiants de l’Escola Pia d’Igualada i aquest projecte el porten a terme dins l’assignatura de tecnologia, dirigida per la professora Montse Basart.

Els joves s’han dividit en grups i cadascun crea la pàgina web d’una entitat anoienca com el futbol femení d’Igualada, la Unió de Botiguers de Capellades, Club Bàsquet Vallbona, Inama de Montbui, entre altres.

La professora Montse Basart explica que els alumnes realitzen tot el procés: ‘des de la creació de la pàgina web, amb les diferents pestanyes i seccions, passant pel disseny, fins a l’edició d’imatges i de vídeo’. La part que no realitzen és el contingut, encara que són els joves el que l’introdueixen a la web.

Basart apunta que per fer aquest projecte ‘els estudiants estan en ple contacte amb les diverses associacions, sovint amb la meva intermediació’, per que al cap i a la fi ‘es tracta d’una relació empresa-client’. Evidentment, la creació de la web es gratuïta.

Un cop estiguin enllestits els projectes, segurament a finals de curs, ‘cada entitat s’apropiarà de la pàgina web i l’auogestionarà, ja que el programa que utilitzem, el wordpress, és molt senzill’, explica la professora.

L’objectiu d’aquest projecte, segons Montser Basart, ‘és ensenyar als joves a crear pàgines web de manera real, de manera que es combina l'aprenentatge amb un servei a la comunitat’. Precisament, el fet de treballar en un projecte que tindrà continuïtat a la vida real ‘motiva als alumnes a implicar-se al màxim’.

Basart també destaca que amb aquest tipus de projectes ‘els alumnes veuen que les coses no són tant senzilles com semblen i que les pàgines web que consulten a diari fent un clic, tenen una feina al darrera molt important’.

El curs passat, en aquesta mateixa assignatura, tres alumnes van guanyar el Dot Award, un concurs europeu de creació de webs per a estudiants.


2 Comentaris

L

Laia

29 de març 2014.23:12h

Respondre

Us convido a visitar el web de uns nois del Montagut, és diu Web Classe. És força curiós. Ha estat creada per alumnes de 15 anys.
WWW.WEBCLASSE.JIMDO.COM

V

Victoria

Igualada

31 de gener 2013.22:37h

Respondre

Felicitats als nois i nois, la profesora i les entintats, un bon projecte!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.