TORNAR

Grups ciutadans anoiencs a la manifestació contra la gestió ambiental de la Generalitat

"Incompleixen la Llei europea de Plans i Programes"

Dilluns, 23 març 2009. 11:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Unes 5.000 persones, segons l'organització, s'han manifestat aquest diumenge al migdia pel centre de Barcelona per denunciar la 'mala gestió' que, segons diuen, duu a terme la Generalitat en matèria de medi ambient. A la convocatòria s'han adherit prop de 200 entitats ecologistes, plataformes en defensa del territori i col·lectius ciutadans d'arreu de Catalunya, entre ells diversos grups de l'Anoia, de Sant pere Sallavinera, la Ptataforma contrària al Pla Directror, el Consell local d'Unió de Pagesos, Salvem l'Anoia o Aena.

Els nens han entregat una postal gegant a la Generalitat

La manifestació ha aplegat unes 5.000 persones - foto ACN

El lema de la pancarta que encapçalava la manifestació era 'Contra la política ambiental del Govern de la Generalitat'. Es dóna el cas que la pancarta és la mateixa que es va emprar l'any 2001, quan 1.500 persones van manifestar-se a Barcelona pel mateix motiu. L'única diferència, era que Convergència i Unió estava al Govern. 'El tripartit ha aconseguit en només cinc anys multiplicar els projectes especuladors al territori' ha denunciat el portaveu de la Federació d'Ecologistes de Catalunya.

La manifestació ha transcorregut sense incidents i 'tapisada' en tot moment, per cartells i pancartes, en què es denunciaven les nombroses 'agressions' al territori, al medi natural i a la salut de les persones que s'estan comenten a les comarques gironines, ponent, comarques central, camp de Tarragona, als Pirineus, a les Terres de l'Ebre o a l'àrea metropolitana de Barcelona. Tot plegat per exigir un nou model de 'política ambiental, territorial i sostenibilitat', que tingui en compte la ciutadania i que no es deixi 'dirigir' per 'interessos econòmics'. Es podien sentir també crits reclamant la dimissió dels consellers Baltasar, Nadal i Llena i reclamant el retorn de Salvador Milà.

La marxa ha sortit de la plaça de Catalunya i ha arribat a la plaça de Sant Jaume, on s'ha llegit el manifest i s'ha fet l'entrega d'una postal gegant adreçada a la Generalitat, que han entrat un grup de nens.

Els col·lectius signants del manifest proposen que es faci una acció 'decidida' per tal de protegir i gestionar adequadament els espais naturals i la seva biodiversitat, així com l'establiment d'una xarxa de connexions que en garanteixi la preservació. Coincidint amb el Dia Mundial de l'Aigua, s'ha denunciat, a més, la política 'encoberta' de transvasament entre conques i en què s'incompleix el manteniment dels cabals ecològics del Ter, l'Ebre i el Segre. L''eficiència', l''estalvi' i la 'reutilització' són els criteris que els grups ecologistes reclamen per gestionar els recursos hídrics.

Al Parlament Europeu

Des de la Plataforma anoienca, esperen la resolució al recurs d'alçada presentat al conseller, però paral·lelament estan treballant amb una denúncia formal que presentaran al Parlament Europeu ja que entenen que aquesta política de la generalitat, sonretot pel que fa al creixement "urbanístic desmesurat i incontrolat, s'està incomplint la lei europea de Plans i Programes".


8 Comentaris

p

pau

igualada

24 de març 2009.15:09h

Respondre

La qüetió segueix essent si la política de la generalitat és assenyada o no i a qui afectarà aquesta queixa si és que afecta a algú.

El gruix de conflictes territorial creix exponencialment.... Llegir més El govern té una prioritat i no és presisament el respecte al mediambient. No hi ha més cec que el que no vol veure.ICV té un bon noi ben preparat al departament de mediambient (tinc el gust de conéixer-lo) però té les mans lligades. El silenci i benedicció del departament de mediambient davant la política territorial els converteix en titelles. Els votants socialistes no castigaran al seu partit per això, però els d’Iniciativa, si, doncs van en contra el seu programa.


A,
Quina manera de no comentar la notícia.
És impossible saber a qui votaven els assistents i pertant podem anar discutint que no podrem fer la llista de qui vota cadau.La convocatòria de la manifestació va néixer d’Ecologistes de Catalunya. El manifest i la preparació s’ha fet de manera assembleària mitjançant reunions presencials a Barcelona amb les entitats participants i a través de internet. Les plataformes i entitats han explicitat els seus objectius en una web. Un partit que em sembla que és diu alternativa verda si que donava suport a la manifestació. CiU i PP ni hi eren ni se’ls esperava. Cap representant d’aquests partits ha dit ni ase ni bèstia i de fet es denunciava una política mediambiental continuista (dolenta com la de CiU). Em sebla tendenciòs voler desviar l’atenció cap a la politització sense aportar cap evidència, amb un argument teòric. En canvi sí que puc assegurar que el gruix de persones de moltes de les entitats convocants són preferentment potencials votants de ICV. Si ICV vol pescar votants apuntarà cap aquests col·lectius en canvi CiU mirarà cap al sopar de l’empresari.

a

a

igualada

24 de març 2009.12:39h

Respondre

si, va errat. El tema d’estudia des de la uni, es clar que si.
I justament, insisteixo en que la frase ”teòricament són les bases del seu partit”, per que es del tot inconcreta.
No son els... Llegir més simpatitzants de ICV (que no ha??!! Pues clar, segur que n’hi habia, i potser tants com de CiU).
També no s’adequa a la realitat el dir que son ”grups ecologistes”. El cert es que hi ha ecologistes, hi ha els ”no a tal projecte”, que no te per que ser per temes ecologistes... hi ha de tot.
I vull insistir: Hi HA DE TOT!. Per tant, aquesta traducció automatica entre manifestants = simpatitzants de ICV = ecologistes, es que no es pot fer!!
I si a sobre, li fots per en mig la estrategia de partits politics (ara en contra del govern, ara no se que.. ara CiU tal, ara PSC pasqual...) pues ja tens el caldo!!
I es un tema dignement estudiat a Politiques, i tant que si!

(per cert, espero que no sigueu dels que han descovert l’ecologisme i el canvi climatic amb la peliculeta del Al Gore.. que seria com descobrir la musica amb el canto del loco... una mica de humor...)

a

a

Igualada

24 de març 2009.12:15h

Respondre

Molt bé pages, per tant, es pot dir que els manifestants son de ICV i en canvi no es pot dir que son de CiU?
En la mani hi havia molts militants i simpatitzants de CiU. I segur que també hi havia... Llegir més molts simpatitzants de ICV.
Tornare a repetir el misatge del post per si no l’has entes:
NO ES CORRECTE DIR QUE ELS MANIFESTANTS EREN DE ICV. Com a exeple, posava el cap visible de la Plataforma contra el PDU, en PEP SOLE, que no es presisament famos per la seva militancia a ICV.
I espero, que no et fare descobrir la sopa d’all, si t’explico que els partits politics usen a la població contra els seus rivals. Si hi ha una manifestacio contra el govern, segurament els de la oposició en faran vandera. Wellcome al mon real... I un cop més, si jo fos un politic de CiU, i penses com un politic de CiU, el que faria seria aprofitarme dels ciutadans per anar contra el tripartit. O no?
Que els politics funcionin aixi no es culpa meva... i que els politics funcionin aixi no diu res sobre els meus principis, que obviament no son els dels politics i evidentment no son pitjors principis que els teus.
Pero el el que si soc diferent, es que procuro que els meus principis no siguin imposats a la resta de la humanitat.

Més carreres i menys universitats de la vida, que a la barra del bar tothom arregla la crisi, ja ja ja ja ja

p

pau

igualada

24 de març 2009.11:03h

Respondre

Senyor a,
tranquil, jo he dit els que ”teòricament són les bases del seu partit” i no pas que els manifetants eren d’iniciativa. Fa una interpretació un pèl esbiaixada quan diu: ”la... Llegir més afirmació de que els manifestants eren de ICV es del tot partidista” i després s’enfila per les parets.

Els socialistes decideixen i Iniciativa beneeix des del departament de mediambient. És una observació personal basada en el seguiment de diversos conflictes ambientals. Dubto que cap departament universitari ho estigui estudiant. Tampoc es una consigna que hagi rebut de CiU ni he sentit cap polític de CiU defençant aquesta idea. Què en pensa vostè?. Vaig molt errat?

P

Pagès

Òdena

24 de març 2009.10:07h

Respondre

Suposo que no deu ser molt agosarat ni cal tenir estudis de política ni sociologia per deduir que si hi ha un partit que es diu INICIATIVA PER CATALUNYA VERDS, i més de la meitat de les plataformes... Llegir més que es van manifestar eren de grups ecologistes, una part important dels manifestants devien ser d’ICV o si més no simpatitzants, i si no possibles clients seus si la paraula VERDS encara significa alguna cosa.
“a”, sembla que coneixes la filiació política de totes les plataformes. Em podries dir quins partits polítics hi darrera de les plataformes de l’Anoia que diu la noticia que van participar a aquesta manifestació?
Els que no teniu raons sovint utilitzeu la frase que darrera de qualsevol protesta ciutadana hi ha partits. Però tu et creus de veritat que darrera de les plataformes hi ha normalment els partits? Però si l’etiqueta d’un partit el que porta es descrèdit!!!
Com de corrupte és la política si com tu manifestes els propis polítics associen una plataforma o associació a un altre partit per desacreditar-la!!!
Amb gent com tu que afirma que “Si jo fos de CiU, segur que diria que son els votants del tripartit els que es manifesten contra el tripartit” ja es veu la perversió, la barroeria, la falsedat i la falta de principis que tens. Així va la societat amb polítics com tu que segons dius deus estar llicenciat en politiques i sociologia. Això de mentir és el que vas aprendre a la Universitat? Potser que trepitgis més el carrer i facis menys carreres.

a

a

igualada

24 de març 2009.08:33h

Respondre

home, la afirmació de que els manifestants eren de ICV es del tot partidista... ara em direu que els de la Plataforma contra el PDU de la conca son de ICV... ara em direu que el Pep Sole es de ICV... Llegir més (jajaja), o que tu Pages (no se si vas anar) ets de ICV...
Entre els manifestants, evidentment, abundaven els de CiU, i fins hi tot molta gent conservadora i més aviat de dretes (tot i que ells sempre diuen que son a-politics).
Si jo fos CiU, segur que hagues enviat uns cuants dels meus cap a la mani.
No siguiem tant ilusis de pensar que també i ha molta politica de partits darrera aquestes manifestacions i que sapigueu, que CiU esta darrere de moltes de les plataformes que han de mosquejar al tripartir, al igual que quan manava CiU, ICV o PSC utilitzaven (com ara fa CiU) a la població com a arma politica.
Per tant, no es pot dir que els manifestants de l’altre dia fossin votants de ICV i tampoc, que els manifestatns protestessin estrictament per ”ecologisme”. Molts d’ells, simplement no volen determinats projectes prop de casa seva. Molts d’altres, efectivament, eren ecologistes.
Amb aixó, que el que vull dir es que no es pot generalitzar amb lo de ICV, i que qui ho fa evidentment ho fa pensant en politica de partits.
Jo jo fos de CiU, segur que diria que son els votants del tripartit els que es manifesten contra el tripartit. Clar que ho diria...

A veure si aneu a estudiar politiques i sociologia home, que bona falta us fa..

P

Pagès

Òdena

23 de març 2009.20:01h

Respondre

Aquests de les Plataformes son uns quants inconformistes.
Però, quantes coses ara beneïm que uns quants inconformistes ja denunciàvem fa uns anys. Fins que no va venir l’Al Gore a dir-nos que... Llegir més hi havia un canvi climàtic no ens ho varem creure.
Ja fa uns dies que m’estic plantejant si la suma de uns quants inconformistes a cada comarca de Catalunya comença a voler dir alguna cosa. Ja no em crec que només siguin quatre inconformistes. Alguna cosa està passant.
Potser la suma de tants inconformistes arreu del territori comença a posar sobre la taula que realment des de la Generalitat s’està planificant EN CONTRA del territori. Que els ecologistes demanin la dimissió del Baltasar, que resulta que són d’ICViA, ja comença a cremar una mica.
Potser si que als Saura, Baltasar i companyia els queden 2 primaveres....

p

pau

igualada

23 de març 2009.18:09h

Respondre

Ai, senyor Baltasar, ha de ser dur veure els que teòricament representen les bases del seu partit demanant-li la dimissió. A sobre, el doble d’entitats i el triple de gent que a la manifestació... Llegir més que es va fer quan CiU manava. O la societat ha pres més consiència o el tripartit, un per l’altre, ha perdut la consciència de política responsable amb el mediambient.Els socialistes decideixen i els d’iniacitaiva beneeixen des del departament de mediambient. El resultat serà que Iniciativa acabarà pagant els plats trencats, per incoherent.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.