TORNAR

Hi ha 115 espècies diferents d'ocell a Vilanova

La recent recuperació del Parc Fluvial ha generat un augment de les aus

Divendres, 6 juny 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Des de la recuperació del parc fluvial, el Grup d’Estudi i Difusió de l’Entorn Natural ha observat un augment de les espècies d’aus a Vilanova del Camí. Mallerengues, raspinells i estornells són les espècies més habituals. L’entitat en fa un seguiment i continua completant un estudi, iniciat l’any 2008, que vol servir per classificar totes les espècies. Ara per ara en tenen comptabilitzades un total de 115 diferents a tot el terme.

La mallerenga és una de les espècies més comuns a Vilanova

El Grup d’Estudi i Difusió de l’Entorn Natural (GEDEN) manté gairebé una seixantena de caixes-niu al bosc vilanoví per tal d’observar la proliferació dels ocells al municipi i facilitar la seva nidificació.

Actualment, segons ha explicat la presidenta de GEDEN, Mònica Tomàs, l’entitat s’està plantejant un canvi d’ubicació de les 58 caixes nius per afavorir encara més la nidificació i buscar un ambient més favorable als ocells. Han comprovat que l’activitat agrària i la proximitat a zones habitades o transitades no els són adients.

De les 115 espècies comptabilitzades, explica Mònica Tomàs, algunes estan només de pas, però altres, com l’ànec cua llarg o el xarxet, s’han anat introduint i conviuen perfectament amb la resta. També la cotorra ha fet presència a Vilanova del Camí sense perjudicar, ara per ara, a la fauna autòctona.

L'entitat renova el conveni amb l'Ajuntament

Mantenir les caixes-niu i la observació de les aus és un dels acords que contempla el conveni que recentment ha signat GEDEN amb l’Ajuntament de Vilanova del Camí i que dóna continuïtat al treball que l’entitat porta a terme al municipi des de fa anys.

En el conveni per aquest any 2014 GEDEN també renova el compromís de realitzar un nou estudi per detectar els abocaments incontrolats del municipi, i establir conjuntament amb l’Ajuntament un dia per realitzar una neteja popular. D’altra banda, l’entitat també té previst donar continuïtat al projecte "Coneix el teu riu", fent tallers a l’alumnat de primària de les escoles vilanovines.

Per a realitzar el conjunt d’accions previstes, l’Ajuntament de Vilanova del Camí ha atorgat un import total de 1.450 euros a l’entitat.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.