TORNAR

Hostalets, El Bruc i Collbató impulsen el projecte educatiu “Portes Obertes” per a adolescents

L'objectiu és oferir als joves un suport educatiu que els ajudi a millorar la seva integració escolar i social

Dimarts, 15 juliol 2014. 16:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Els Ajuntaments d’Hostalets de Pierola, Collbató i El Bruc han signat el conveni de col·laboració del projecte “Portes Obertes”. Una mostra de col·laboració en la mancomunitat de serveis comuns, en aquest cas per donar suport a infants i joves dels tres municipis veïns.

D’esquerra a dreta, Anna Ubeda, alcaldessa de Collbató; Carles Castro, alcalde d’El Bruc, i Daniel Vendrell, alcalde d’Hostalets.

L’objectiu d'aquest projecte és oferir als adolescents, que en un moment donat passen per un període de dificultats socials o d’aprenentatge, un suport educatiu que els ajudi a millorar la seva integració escolar i social, els nivells d'aprenentatge i l'adquisició d’actituds, valors i normes socialment establertes. Així doncs, es treballa per enfortir aspectes que no són essencialment acadèmics però que sí influeixen en el rendiment escolar i, per suposat, en el creixement personal de cada individu.

L’organització d’activitats que estructuren el projecte Portes Obertes, en el que hi participen joves dels tres municipis, es divideix en dos grans blocs. En un d'aquest blocs podem encabir totes aquelles activitats, on els alumnes de secundària reben l’atenció especialitzada de suport a l’escolarització i la incorporació de factors de protecció que els ajudin en l’àmbit de l’afectivitat, la resolució de conflictes, el treball d’hàbits, la disciplina i habilitats socials, entre d’altres. En l'altre bloc, hi tenen cabuda les accions complementàries, com poden ser equinoteràpia, mòdul de coaching, hàbits saludables, expressió artística, etc.

Els grups es divideixen atenent les necessitats educatives i no sobrepassant la ràtio de 7-8 usuaris per educador, doncs es considera que un nombre major d’assistents podria afectar negativament en la qualitat de l’activitat, la qual requereix en alguns moments una atenció més individualitzada i una sèrie de tècniques i estratègies encarades a augmentar la motivació i atenció de l’alumnat.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.