TORNAR

Igualada acollirà l'única fira europea de productors del tèxtil

La Fira BSTIM se celebrarà la primavera del 2015 a l'Escorxador

Dijous, 10 juliol 2014. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
"Podem quedar-nos quiets i lamentar-nos del que vam ser o podem moure'ns i explotar al màxim el nostre potencial i fer-ho d'una manera nova, amb la col·laboració público-privada". Amb aquestes paraules justificava Àngels Chacón, tinent d’alcalde de Dinamització Econòmica de l'Ajuntament d'Igualada, la nova iniciativa que impulsen el consistori igualadí, conjuntament amb l'agrupació tèxtil FAGEPI i Fira d'Igualada.

David Garcia, Joan Gabarró, M. Àngels Chacón i Joan Domènech, a la presentació de la fira BSTIM

Es tracta de la fira BSTIM, Best Solutions in Textile Manufacturing Fair, un nou certamen dedicat als professionals del sector del tèxtil en el qual els productors manufacturers (acompanyats de sectors com complements, escoles de disseny, fil, etc), exposaran els seus productors als potencials clients, en aquest cas els distribuïdors i les marques. Tot i que les dates encara no estan tancades, es preveu realitzar la primera edició d'aquesta nova fira entre els mesos de febrer i març de l'any vinent i l'escenari escollit és l'emblemàtic edifici de l'escorxador.

Malgrat hi ha alguns certàmens firals del sector que dediquen alguna secció als productors del tèxtil, com la Pitti Filati de Florència o la Première Vision a París, no se celebra al continent europeu cap fira dedicada específicament a la producció, al contrari que al continent asiàtic, on se celebren diverses fires de proveïdors a l'any. En aquest sentit, Àngels Chacón, en la presentació de la fira, ha afirmat que “la nostra voluntat és convertir la nova fira en un punt de referència dels professionals del sector, en un primer moment a nivell català i estatal, però arribant en fases posteriors a l’àmbit internacional”.

Fira d'Igualada assumeix l'organització logística d'aquest nou certamen, El seu president, Joan Domènech, ha afegit que "vol ser una fira important, potent, una fira d'àmbit català, feta a Igualada, amb la implicació de diferents clústers del sector, i que vinguin visitants de fora".

Joan Gabarró, vicepresident de FAGEPI, ha assenyalat que "Barcelona i Catalunya és un gran pol d'atracció en el món de la moda; un sector que necessita gent que fabriqui i la fabricació torna cap aquí. Ens hem de fer veure, que ens coneguin, amb la finalitat de portar més fabricació, més negoci i, al final, més llocs de feina".

Per la seva banda, David Garcia, gerent de Fitex, Fundació per a la Innovació Tèxtil, ha afirmat que “després de quinze anys en què les marques es van fixar només en el continent asiàtic, ara tornen a valorar els productors europeus i catalans i, per això, el que volem és posar al seu abast un escenari on puguin trobar tota la nostra oferta de manera senzilla i unificada”, afegint que "ens trobem davant un canvi de cicle, en el qual el desenvolupament econòmic passa per la indústria i hi ha una tendència de retorn de l'activitat industrial, a Igualada, a Catalunya i a Europa".

La producció tèxtil, dix estratègic

L’Ajuntament d’Igualada ha impulsat durant els darrers mesos diferents iniciatives conjuntes amb el tèxtil local i comarcal, enfocades totes elles a enfortir les empreses existents i, alhora, a captar noves comandes i inversions. El passat mes de gener totes les forces polítiques amb representació a l’Ajuntament van aprovar per unanimitat un Pla de Reindustrialització del Tèxtil, que contemplava diferents mesures d’execució a curt termini com ara iniciatives de promoció i aplicacions per a mòbils, la campanya Igualada Fashion Backstage, Punt d’origen de la moda que promou els actius específics del territori a l’exterior o la creació d’una planta de prototipatge que permeti els tallers locals oferir més i millors productes a les grans marques. Precisament, FAGEPI destacava el passat mes d’abril que, en bona part gràcies a aquestes accions conjuntes, la producció de les empreses locals va experimentar un increment de comandes de 76.000 peces i de més de mig milió d’euros de facturació durant el segon semestre de 2013. Recentment, la Càtedra A3 de la Universitat Politècnica de Catalunya, amb seu a Igualada i que fins ara investigava només en el camp de la pell de qualitat, va ampliar el seu camp d’acció. Va passar a anomenar-se Càtedra A3 en Innovació de la Pell, el Tèxtil i la Moda, oferint així una via de contacte directe entre investigació i indústria, fet que contribueix a la millora del producte en les empreses local. La capital de l’Anoia, a més, comparteix amb Mataró des d’aquest any la vicepresidència d’ACTE, l’Associació de Col·lectivitats Tèxtils Europees.


9 Comentaris

j

joan

08700

11 de juliol 2014.20:14h

Respondre

Sra David Garcia, i Sra Chacon:
Llegint las noticia de ahir dia 10, tinc 4 reflexions a fer.
1ra. Els dos estant a les vesaroles.
2na, No estan a les vesaroles, pro pensen, que qui dies passa, anys... Llegir més empeny.
3ra. Estan al corrent de la noticia, han fet, ESTUDIS, i han arribat a la conclusió, que la seva idea , es una idea de futur, , Las fires actuals, ja implantades a Europa, poca cosa poden fer, devant ”BSTIM, Best Solutions in Textile Manufacturing Fair”
I ultima. La noticia es falsa.(Ganes de desacreditar, al equip de govern i Fagepi.)
10 JUL 2014 17:15 TENDENCIAS MODAES

Milán refuerza su feria textil con el denim y Lineapelle para plantar cara a París y Munich
La feria textil Milano Unica se refuerza. El certamen sumará en su próxima edición de septiembre la oferta del salón de curtidos Lineapelle y el proyecto Italian Denim Makers, que organiza junto a Pitti Immagine. Por otro lado, la feria de tejidos incorpora una nueva sección específica para la industria de los acabados.

Milán trata de ganar cuerpo para no perder gas ante los otros dos grandes certámenes textiles, Première Vision, en París, y Munich Fabric Start. El salón milanés, que es el resultado de la suma de las cinco ferias textiles italianas, ha reducido casi a la mitad el número de expositores desde que se fundó. En su primera edición en 2006, el evento reunió a 700 empresas participantes. El próximo septiembre, Milano Unica contará con 411 expositores.

Por su parte, los otros dos certámenes europeos han ido ganando expositores en los últimos años. En la capital francesa, todo el conjunto de salones textiles que suma Première Vision Pluriel reúne dos veces al año más de 1.700 expositores, y en Alemania, Munich Fabric Start concentra alrededor de 900 empresas del sector.

Lineapelle regresa a Milán, donde llevará en septiembre a 1.100 fabricantes de piel y de componentes. El salón, que este año ha abandonado su convocatoria de India, empezará un día después de Milano Unica.

Por otro lado, también coincidirá en el recinto ferial milanés el proyecto Italian Denim Makers, el reclamo italiano a la industria del denim. La iniciativa, que ya se vio en la pasada edición de Pitti Filati, reúne a varios tejedores de denim italianos con el propósito de poner el acento del Made in Italy en este segmento de mercado.

La organización de Milano Unica juega todas sus cartas para aprovechar el tirón de las exportaciones italianas de tejidos en el primer trimestre de 2014. Las ventas textiles de Italia entre enero y marzo aumentaron un 6% respecto al mismo periodo de un año atrás. Los mercados que registraron un mejor comportamiento fueron Rumanía, España, Portugal, Polonia y Bulgaria, según datos de la feria.

J

Joan

igda

11 de juliol 2014.00:49h

Respondre

Fatal, com sempre, l’Ajuntament i el seu Alcalde. Apa Mariona ja estaràs contenta.

pep? vols dir que no seria ”smoke’s city”? ”of the” em sona malament, clar que el meu pitinglish és... Llegir més neolític... ;)

M

Mariona

igda

10 de juliol 2014.17:32h

Respondre

Jordi, esperem que estiguis encertat , i per el be tots els Igualadins, el Projecte sigui un èxit.
El problema al meu entendre, es que aquest Consistori, amb el Marc Castell i la Chacon al davant,... Llegir més han perdut tota la CREDIBILITAT.
Tots aquest noms grandiloqüents, ja fan esgarrifança, i tots sabem com acabant, AMB RES DE RES..

J

Jordi

IGD

10 de juliol 2014.16:02h

Respondre

Si tots els aspectes negatius d’aquesta nova fira són els expresats aquí vol dir que la propòsta és excel·lent.
Endavant!
Felicitats FAGEPI, Ajuntament i FiraIgualada

P

Pa a l'ull

iGd

10 de juliol 2014.15:18h

Respondre

Enlloc de BSTIM que no té la F de Fair, li posaria PELLUSOS,per enfatitzar els múltiples USOS de la PELL.

p

pep

City of the smoke

10 de juliol 2014.12:12h

Respondre

”BSTIM, Best Solutions in Textile Manufacturing Fair”
Ostres, quin nom mes guai.

J

Joanma

=ada

10 de juliol 2014.11:30h

Respondre

M’agrada que la nova fira porti un nom Anglès, així l’ajuntament d’Igualada contribuirà a carregar-se el Català. Per axó em posat una estelada a una rotonda. Una de freda i una de calenta.

R

Ramon

Igualada

10 de juliol 2014.10:15h

Respondre

Una operació matemàtica amb un resultat fatal.
550.000 € : 76.000 peçes = 7,24 €
Quina aportació a rebut el tèxtil igualadí.
Sera això el valor afegit .....??

J

Juan

Igualada

10 de juliol 2014.08:00h

Respondre

FiraIgualada a qui vol enganya la Sra. Chacon? O qui l’enganya.?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.