//Plugins sense CDN ?>
La regidora d’Ensenyament i Universitats de l’Ajuntament, Anna Bacardit, la presidenta del Grup de Mestres de l’Anoia, Carme Aloy, i Albert Ramírez, en representació del departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, han lliurat a cadascun dels professors els guardons d’agraïment a les seves llargues trajectòries professionals als centres educatius de la ciutat.
Pel que fa als mestres de Primària, han estat homenatjats Maria Lluïsa Celma i Marina Rusiñol del Monalco, Il·luminada Garcia de l’escola Mowgli, Maria Jesús López dels Maristes, Maria Carme Bernadó de l’Emilli Vallès, Montserrat Prats de la Mare del Diví Pastor, Maria Purificació González del Gabriel Castellà i Amadeu Comorera del Ramon Castelltort. Els de Secundària són Margarita Martín, Maria Morros i Maria Teresa Padró del Pere Vives Vich, Juan Diego Granados de l’Escola Municipal de Música, Carmen González de Equip d’Assessorament Psicopedagògic, Xavier Pallarès del Joan Mercader, Maria Rosa Vila del Monalco, Rosa Sánchez de l’Escola Pia, Josep Esteve del Milà i Fontanals i Joan Mateu de l’Escola d’Enginyeria d’Igualada.
Posteriorment, Jordi Collet, professor de sociologia de l'educació de la Universitat de Vic, ha pronunciat la conferència Escoles i famílies: millorar els vincles per millorar els resultats, una reflexió al voltant dels canvis que han experimentat els darrers anys les relacions entre els professors i els pares dels alumnes, marcades per un context social molt diferent al de fa un temps. Collet destaca que avui la distància entre escola i família encara és massa gran, que els infants i joves pateixen molta pressió en els seus estudis i que, en conseqüència, els docents tenen un gran repte per aconseguir enfortir els lligams i reduir la distància amb les famílies. El principal objectiu que ha de tenir un mestre, al seu entendre, és aconseguir que cap família percebi l’escola com quelcom llunyà, perquè aleshores tant pares com alumnes poden adoptar una actitud de resistència i això sovint comporta fracàs escolar. Aquests vincles, afirma, es poden enfortir involucrant les famílies, convertint-les en part de la solució i no en un problema. Collet conclou que amb uns lligams forts milloren els resultats, millora el clima del centre educatiu i, en general, augmenten l’equitat i la cohesió social.