//Plugins sense CDN ?>


Finalia va néixer després que Jonathan Cabrerizo i el seu soci, Jose Pino, anessin de viatge de final de carrera. 'Allà vam veure que després del batxillerat no havíem pogut gaudir d'un viatge i vam pensar que, en el moment actual de crisi, potser era una bona època per aguditzar l’enginy i pensar en una possible empresa'.
L'igualadí Jonathan Cabrerizo va conèixer Jose Pino a la llicenciatura i, un cop van anar, se'ls va ocórrrer que el fet d'organitzar viatges per a alumnes de batxillerat podria tenir una sortida al mercat. Segons apunten, van voler 'donar una alternativa al col·lectiu d'alumnes de batxillerat, ja que experimenten a les seves vides un canvi d’etapa i creiem que és un motiu especial per celebrar-ho ja que molts deixaran de tenir el contacte diari amb els seus companys d’estudis durant temps'.
Finalia mou fins a 400 estudiants
El curs anterior, el 2011-2012, l'empresa va aconseguir moure un total de 400 estudiants de 2n de batxillerat i, a nivell d'organització, els responsables de l'empresa asseguren que 'va ser molt gratificant; vam aconseguir que més de 20 instituts de Catalunya comptessin amb nosaltres per al muntatge dels seus viatges'.
L'agència Finalia, dirigida per A. Balsach, ha constituït de nou paquets de viatges concrets, per tal que els grups d'estudiants puguin escollir els que més els interessen.
Finalia també aposta per la idea educativa
'La nostra filosofia empresarial entén que l'educació que reben els alumnes a les aules i llars és complementària a la formació didàctica i pedagògica en la qual s'orienten les nostres sortides programades'. Segons Cabrerizo, 'un viatge cultural és totalment compatible amb l’oci que es pot gaudir a les platges, atraccions i activitats que es poden oferir als destins seleccionats'.
L'emprenedoria, una clau per sortir de la crisi
En l’actual context econòmic, els joves consideren que 'l'emprenedoria és una alternativa per generar activitat i un dels factors a tenir en compte per tal de convergir a un model econòmic més sostenible'. Actualment, el govern ha impulsat mesures com la creació dels Punts d’ Assessorament i Tramitació (PAIT) per tal d’agilitzar el tràmits administratius en la creació de societats, no obstant, 'creiem que no és suficient per tal d’impulsar aquest sector, i s’haurien de fomentar altres polítiques fiscals per tal de fer més atractiva l’iniciativa d’embarcar-se a un nou projecte sense la necessitat de disposar d’un excessiu capital inicial'.