//Plugins sense CDN ?>
Les actuacions previstes en la convocatòria tenen com a objectius estratègics la consolidació del comerç urbà de proximitat i el foment de la cooperació empresarial. En aquest sentit, es prioritzaran actuacions mancomunades de gestió i promoció, i també d’acompanyament i orientació a les empreses.
Per altra banda, es potenciaran les actuacions col·lectives que afavoreixin l’agrupament associatiu del comerç català, així com la modernització i professionalització de l’estructura i gestió interna de les associacions. L’objectiu és impulsar la promoció i comunicació de l’oferta comercial, i la millora dels serveis adreçats al consumidor final.
El pla d’incentius s’articula a través de les següents actuacions: Individuals, Col·lectius, Individuals i Col·lectius, Col·lectius i Ens locals, Individuals, Col·lectius i Ens locals.
Incentius per al suport individual
En relació a l’àmbit de suport individual, el programa contempla incentius per a les següents actuacions:
- Reformes de locals comercials i de serveis, amb especial atenció als municipis de menys de 1.500 habitants, un 50% de la inversió.
- Millora i modernització de tallers d’artesania moda i obradors de comerç, un 50% de la inversió.
- Pèrdues de vendes per l’execució d’obres civils de llarga durada en el comerç, una dotació única de 1.000 euros per establiment.
- Edició de material audiovisual per a la promoció de l’activitat artesanal, fins a un 50% de la inversió.
Actuacions individuals i col·lectives
Pel que fa al suport d’actuacions individuals i col·lectives, es preveuen les següents línies d’incentius:
- Compra, lloguer i concessions de locals buits. Aquesta mesura va adreçada fonamentalment a subvencionar despeses generades per a la compra, lloguer i concessió de locals buits; pel lloguer i obertura; per despeses generades per a drets d’ús i obertura i despeses generades per la concessió administrativa i/o obertura. Aquestes actuacions tindran una subvenció de 1.500 euros per establiment.
- Acompanyament empresarial: actuacions d’orientació i acompanyament a les empreses, i a despeses generades per l’assessorament extern pel disseny i implementació de millores de gestió. Fins al 50% de la inversió.
- Participació en fires d’àmbit professional, multisectorial o monogràfiques, dins l’àmbit català i també a fires de fora de Catalunya.
- Dinamització d’una zona d’alta concentració comercial: actuacions de dinamització d’associacions territorials on s’inclogui un motor comercial com, per exemple, un mercat municipal, També per a les que incloguin un pla d’actuacions turístiques, amb un 50% de la inversió, en ambdós supòsits.
- Prestació de serveis associats, un 50% de la inversió. Suport a l’estructura de gestió interna. Es contemplen diferents actuacions de suport a l’estructura, d’un 50% de la inversió.
- Promoció de l’oferta comercial. Per actuacions de promoció i comunicació comercial i treballs en xarxa, el 50% de la inversió.
- Per a l’agrupació associativa supramunicipal. Per a la implementació d’accions que incrementin l’eficiència de recursos, el 50% de la inversió.
L'acció d'àmbit col·lectiu i local
En relació a les actuacions de col·lectius i ens locals, es contemplen diferents programes de suport:
- Estudis per la implementació d’aparcaments col·lectius.
- Senyalització dels mercats de marxants, d’un 50% de la inversió.
En relació al suport individuals, col·lectius i ens locals serien:
- Organització de fires monogràfiques d’artesania
- Per a estudis d’estratègia, prospecció i innovació en l’àmbit de les activitats firals
- Accions de promoció i millora dels serveis firals
L'entrega de la sol·lictiud
El termini de presentació de sol·licituds finalitza el proper 11 d'octubre i Igualada Comerç ofereix assessorament i ajut a l'hora de tramitar les subvencions. Per això es pot consultar el lloc web.
Igualada Comerç va realitzar la sessió informativa dincentiu econòmics 2011 de comerç, fires, artesania i moda, de la Generalitat de Catalunya. La sessió es va desenvolupar el divendres 9 de setembre a la seu d'Igualada Comerç i va comptar amb Josep Almirall, adjunt de la gerència del consorci de comerç, moda i artesania.