//Plugins sense CDN ?>


Rigor, qualitat, innovació i disseny són alguns dels valors que es desprenen del treball i la manera de fer de Punto Blanco. La història de l'empresa comença a finals del S.XIX però no és fins el 1948 que neix la marca Punto Blanco. L'empresa, especialista en mitjons, ha evolucionat la seva gamma i actualment també fabrica roba interior tant d'home com de dona i 'homewere'.
Igualada, una aposta conscient
Segons el director general de l'empresa, Josep Ignasi Reixach: 'Indústries Valls no podria estar a cap altre lloc que no fos a Igualada'. Anna Zenón, cap de màrketing explica que aquesta és una aposta conscient de l'empresa que també intenta trobar treballadors de la zona: 'Primer busquem entre els igualadins i anoiencs, si no trobem persones adients pel càrrec, llavors n'anem a buscar fora'. Reixach afegeix: 'Punto Blanco és una empresa on la gent s'hi troba bé, la majoria de treballadors porten tota la vida aquí'.
L'excel·lència en els mitjons
'Jo fa anys que sento dir que el sector tèxtil està en crisi, però l'home més ric de l'Estat Espanyol ha fet la seva fortuna gràcies al tèxtil' Amb aquesta frase el director de Punto Blanco introdueix la seva explicació sobre com veu el mercat: 'No podem competir amb els preus dels mitjons que vénen de la xina, hem de produir amb una qualitat i disseny d'excel·lència'. Per això Punto Blanco té la fàbrica a Igualada, tots els seus productes de gamma alta els produeix aquí i els de gamma mitjana fora. 'Això ens fa ser independents dels nostres proveïdors, i no ens evita els problemes que comencen a tenir les empreses que depenen totalment de fabricants xinesos'.
El producte 'estrella' de Punto Blanco és el mitjó de fil d'Escòcia però actualment està produint amb molt èxit peces de bambú: Un teixit biodegradable, antibacterià, totalment natural i molt còmode, que des de fa tres anys copça l'atenció del mercat. Reixach també subratlla el mitjó tèrmic: 'És el mitjó més calent del mercat, està fet com si fóssin dos mitjons i amb una càmera d'aire al mig'.
Slow fashion
Segons el director General de Punto Blanco, l'empresa ha de ser capaç de transmetre als seus clients una nova tendència a l'hora de comprar roba, l'slow fashion, una altra filosofia a l'hora d'escollir les prendes, aconseguir que la gent prefereixi comprar peces més bones i que, tot i ser més cares, durin més de temps.
Retail, botigues pròpies
Segons Reixach, la vocació de Punto Blanco mai ha estat ser 'retailes', és a dir, tenir botigues pròpies sinó vendre el seu producte a botigues multimarca. Aquests punts de comercialització, però, tenen un problema i és que no solen estar en centres comercials. Per poder arribar a aquest públic, Punto Blanco ha començat a obrir botigues pròpies. Avui compta amb 9 botigues 'full price' i quatre outlets. A més a més, el proper mes d'abril la marca obrirà la primera botiga pròpia fora de l'Estat Espayol, a Lisboa. Tot i això ja fa molts anys que l'empresa ven fora de les fronteres, Canadà, França, Holanda, Qatar, Dubai, Austràlia o Taiwan són només alguns dels països on Punto Blanco hi té presència.