TORNAR

L'Institut Joan Mercader participa a Munic d'un seminari d'interculturalitat

La representant de l'institut va ser Marta Mercadé i Isant

Divendres, 10 maig 2013. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La professora Marta Mercadé i Isant de de l'Institut Joan Mercader,  ha participat durant la setmana del 23 al 27 d´abril , juntament amb 19 professors més de diferents països del seminari “Going Ahead With Euro-med “  ( Intercultural Training Seminar for Teachers involved in student exchanges).

Delegació catalana al seminari entre els quals hi ha Marta Mercadé

Aquests 20 professors van estar prèviament seleccionats després de presentar el curriculum al Department d´Educació de Munic. S´havia de poder acreditar el domini de la llengua anglesa, ja que era la llengua vehicular de tot el seminari, però també l'experiència i implicació en intercanvis d'alumnes i projectes internacionals. Tots els candidats van haver de presentar també un projecte, que va ser valorat per la fundació Anna Lindh per al diàleg euromediterrani juntament amb el Departament d'Educació de Munic, els dos organismes que han coordinat i subvencionat aquesta iniciativa.

En total han participat d'aquest seminari un total de 4 docents de Jordània, 4 de Croàcia, 4 d'Israel, 4 d'Alemanya i 4 de Catalunya. Els 4 professors de Catalunya han estat: Josep Mª Perelló (institut Terres de Ponent. Mollerussa ), Jordina Obradors (SES Serra de Noet. Berga) , Roger Borrell ( institut Puig i Castellar, Santa Coloma de Gramenet ) i Marta Mercadé ( institut Joan Mercader, Igualada ) .

Des de l'institut igualadí afirmen estar 'molt contents d´haver estat escollits entre un munt de candidatures procedents de tot Catalunya. Sens dubte la nostra experiència pionera en intercanvis i projectes Comenius des de fa més de deu anys ha estat valorada molt positivament'.

Un cop a Munic, cada participant va fer una petita ponència explicant els projectes internacionals en que participa el seu institut ( Comenius,Grundvig, intercanvis…), explicant com s'organitza,quins són els països participants,quin és el tema del projectes, com es fa la selecció de l´alumnat participant, explicar les dificultats que comporta, la implicació del professorat, el recolzament de l´administració, les subvencions que es poden demanar, etc.

També , abans de la trobada a Munic, els 4 professors de cada país es van reunir per preparar una presentació en grup. Això va permetre posar en comú molts aspectes que després es van comentar, discutir i avaluar durant el seminari.

En el programa de treball hi va haver també unes conferències fetes per experts en temes d'educació, comunicació, d'aprenentatge intercultural, diversitat cultural, etc.

Ha estat una trobada molt interessant i també una bona oportunitat per a establir vincles amb altres països per a possibles intercanvis o projectes multilaterals en el futur.

Com a acte de cloenda tots els assistents van anar a la recepció oficial que l´ajuntament de Munic va oferir.


3 Comentaris

R

Ramon Cuadras

Tous

11 de maig 2013.10:11h

Respondre

Molt bé Marta!!!

Com sempre, molt bona feina.

M

Marta

Igualada

10 de maig 2013.22:12h

Respondre

Benvolguda Marisol,
Com tu ben dius, ha estat un projecte molt interessant. Poder compartir experiències amb docents d´altres països sempre resulta enriquidor.
I de fet, el que és notícia no és... Llegir més el fet que dominem l´anglès.Això només era un dels requisits per a poder participar-hi.
El que és notícia, penso jo, és que només 4 representants de 4 instituts de Catalunya vam estar seleccionats per anar-hi.No per parlar anglès, sinó com bé s´explica a l´article, pel projecte que vam presentar juntament amb els curriculums amb tota la nostra experiència organitzant projectes europeus i intercanvis.
És d´això del que crec que els 4 catalans que hi vam anar ens sentim orgullosos, de representar el nostre centre i el nostre projecte.
L´anglès...el parla molta gent.

M

Marisol

Igualada

10 de maig 2013.09:42h

Respondre

felicitats Marta per aquest interessant projecte!. I si em permeteu una reflexió: segur que estaràs d’acord amb mi en que ha d’arribar el dia en que el fet que un català/catalana domini... Llegir més perfectament la llengua anglesa , no hauria d’ésser notícia. Tots els estudiants de batxillerat (i la majoria de secundària) tenen nivell, si volen, per assolir això si tenen constància en mantenir el treball a través de la lectura, els audiovisuals i petites incursions en diversos àmbits emprant la llengua anglesa. Per tant, la majoria dels adults (sobretot els que hem fet anglès de base) hem de tenir aquest domini... o no?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.