//Plugins sense CDN ?>

El gerent de Làctics La Tossa, Sergi Carbonero, ens explica que els seus clients són molt diversos, ‘des de la petita botiga passant per supermercats, restauració i petites comercials’. L'empresa només compta amb tres treballadors, però ha arribat a exportar internacionalment a països com la Xina, Estats Units o al continent africà.
Actualment, i dins el marc de la crisi econòmica, la seva distribució és a nivell estatal i els principals productes que elabora són el mató de vaca, els iogurts artesans, de cabra i vaca, i els formatges –fresc i madurat, tant de cabra, com de vaca o ovella. De fet, el seu formatge madurat de cabra ha estat reconegut com un dels gourmets de Catalunya. D’altra banda en Sergi ens comenta que com a projecte de futur volen ‘introduir al mercat el iogurt d’ovella’.
L’artesania, una línia a seguir
Tots els productes de Làctics La Tossa s’elaboren de manera artesanal, amb molta dedicació i cura, i utilitzant sempre matèries primeres de qualitat. Per aquest motiu, tot i que l'elaboració artesana els limita la producció, són una empresa molt reconeguda en el sector.
El seu gerent comenta que la ubicació a l’Anoia ha estat clau per al creixement de l’empresa, ja que és una comarca situada al centre de Catalunya, prop de Barcelona, amb bones carreteres i l'autovia. Això els ha permès comerciar els seus productes més enllà de la Catalunya central, tenint també molt bona connexió amb les terres de Lleida i el nord de Catalunya.
El futur de l’Anoia
Per a Làctics La Tossa el futur de la comarca està en un punt difícil per a la petita i mitjana empresa. Segons Sergi Carbonero, ‘Igualada era una de les ciutats més actives en l’àmbit empresarial i actualment estan tancant la gran majoria’. Per això creu que s’ha d’ajudar a aquests negocis, sobretot amb el tema d’impostos, contribucions, contractació de personal, etc., ja que actualment moltes de les empreses no poden assumir aquestes despeses per a tirar endavant.