TORNAR

Més de 400 anoiencs reclamen un tren directe Igualada-Barcelona

Els promotors preveuen passar a l’acció fora de la xarxa

Dimarts, 27 gener 2009. 12:45. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Més de quatre-cents anoiencs s’han adherit al grup del Facebook Tren directe IGD-BCN ja!, perquè consideren que “no pot ser que al 2009 (s XXI) es tardi una hora i mitja per anar a Barcelona en tren” i perquè “no pot ser que encara no hi hagi una alternativa eficaç a l’autobús”. Critiquen que la inexistència d’aquesta línia directa dificulta que professionals qualificats es decideixin a anar a treballar a Igualada, de la mateixa manera que també propicia que molts estudiants universitaris es quedin a viure a Barcelona.

Logotip de la campanya 'Tren directe IGD-BCN ja!'

Un dels promotors, Pep Valls, ha explicat a anoiadiari·cat que, en vista de l’èxit del grup, estan pensant en organitzar una taula rodona per debatre els inconvenients que genera a la ciutat la inexistència d’una comunicació ferroviària directa amb Barcelona, i no descarten de reunir-se més endavant amb els responsables de la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) per a presentar-li les conclusions.

Un altre dels promotors, Rafa Moya, explica: “És del tot inadmissible aquesta situació. No podem quedar-nos quiets. Hem d’obrir un debat seriós i exercitar una veritable pressió perquè ens escoltin. Per què mai no ha hagut una veritable i forta pressió igualadina? Quantes persones utilitzarien el tren si aquest trigués, per exemple, 40 minuts? Penso que és un problema que afecta a moltíssima gent i sincerament em molesta pensar que ni tan sols ho hem intentat."

Entre els inscrits, s’hi troben el regidor d’ERC a Igualada Oriol Solà i el director de Promoció Econòmica Interior de la Direcció de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Barcelona, Miquel Mateu i Ballesté, entre d’altres.

Al fòrum del grup, els usuaris exposen les peripècies que han de fer cada dia per anar i tornar d’Igualada a Barcelona i discuteixen sobre quines són les combinacions més adients. A anoiadiari·cat, el professor de l’escola de negocis EADA de Barcelona Toni Olivé també va exposar la seva aposta per anar a Barcelona amb transport públic.


3 Comentaris

D

David

Igualada

28 de gener 2009.08:38h

Respondre

Doncs jo diria que la família Alsina ha sigut tan poderosa que ha aconseguit que el tren no sigui cap competència a la Hispano Igualadina. A veure si ara que se l’han venut ens l’arreglen...

L

Laura

27 de gener 2009.17:32h

Respondre

Només una hora i mitja? gairebé hora i tres quarts! És una vergonya!
Sort que amb el tren cada 20 minuts ens havien d’arreglar-ho tot, comptant que ara, el trajecte dura 15 minuts més que... Llegir més abans.

La Renfe de Martorell a Barcelona tarda 30 minuts, cosa que FGC tarda 45 minuts.

Sort també que la Hispano ens ho soluciona tot: busos directes a Bcn només al matí abans de les 8, la resta amb moltes parades a Esparreguera, que tenen més Hispanos directes. A Igualada, 3 parades i encara gràcies.

A

ALFN RECIO

Igualada

27 de gener 2009.14:59h

Respondre

Amb aquesta darrera incorporació al ”mon facebook” ja son tres els grups que reclamen una millora de l’accessibilitat en transport públic entre IGL i la Regió Metropolitana de Barcelona.
... Llegir més
Amb ”Igualada - UAB: un trajecte peculiar” i ”Igualada - BCN, + bus directe en hora punta al vespre ja!” més aquest darrer però més existós sobre el tren, la conclusió és més que evident (malgrat calgui distingir entre les polítiques a llarg termini amb inversions més hard, i les polítiques a curt termini amb inversions més soft) peró podem dir que queda clar que la població de la conca d’Odena necessita i ha de poder accedir als espais centrals de la regió metropolitana de Barcelona en un temps raonablement competitiu en transport públic. Les relacions funcionals son cada cop més intenses i per a alguns autors ja no es agosarat paralar de la incorporació a processos plenament metropolitans de l’arc de ciutats mitjanes entre els que Igualada, Manresa i Vich.

Sempre m’he preguntat com podia ser que, un dels entorns urbans més compactes (cosa que facilita altament la mobilitat en transport públic) estigués tant deficitàriament relacionada amb la ciutat central, òbviament també compacte. Bé, jeje, alguna resposta tinc però millor me la guardo, no fos cas que ens ”rajin” jeje....
Salut i temps
ALFN

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.