//Plugins sense CDN ?>

Malauradament, encapçala la llista de les notícies més llegides, amb 8.198 lectures, un fet tràgic: es tracta de l'accident que va segar la vida de la jove família Bisbal-Casals, a la carretera entre Igualada i Vilafranca. Per desgràcia els accidents de trànsit no deixen de ser notícia, ho veiem ben sovint i ho hem pogut viure de ben a prop a la nostra comarca. Notícies que a cap mitjà de comunicació li agrada haver de donar.
En segon lloc, trobem una notícia d'allò més diferent, la que informava que pujava a Igualada la demanda per escolaritzar els infants en centres públics, sobretot a l'escola Garcia Fossas i a l'Institut Pere Vives (4.055 lectures). L'article va generar un notable interès, que demostra la preocupació dels pares i mares en allò relacionat amb l'educació dels seus fills.
La tercera posició del rànquing l'ocupa la polèmica que va generar l'anunci, per part d'un col·lectiu de joves, que Igualada tindria una nova colla castellera. Tal com vam explicar, es tractava només d'una acció per generar debat i presentar en societat la nova entitat Cavall de Joguina. 3.497 lectures demostren que el tema va ser d'un gran interès.
L'anunci de la republicana Marina Llansana que no repetiria com a diputada, decisió de la qual va informar en exclusiva aquest mitjà, va generar fins a 3.131 lectures —i, en aquest cas, podem afirmar que a banda dels lectors assidus del diari s'hi comptava un gran nombre de mitjans de comunicació, polítics i lectors de tot Catalunya. En aquesta entrevista, Llansana exposava els seus motius per deixar la primera línia política i analitzava la feina feta en aquests anys.
Les consultes populars sobre la independència han marcat indubtablement l'actualitat informativa d'aquest 2010. Diversos pobles anoiencs n'han portat a terme —i alguns la celebraran properament. Per la quantitat de municipis que la celebraven, el diumenge 25 d'abril va ser una data clau en aquests processos. Així, la notícia amb els resultats de cada un dels pobles que celebrava la consulta en aquella data, publicada el mateix diumenge al vespre, va tenir 2.705 lectures.
Altres
Completen el rànquing de notícies més llegides aquest 2010:
- La retirada del POUM d'Igualada, el 25 de febrer, amb 2.482 lectures
- La tràgica mort d'un infant al Parc Motor de Castellolí, amb 2.400 lectures
- La nevada del mes de març, que va col·lapsar la comarca durant uns dies, amb 2.154 lectures
- La inauguració de la Ronda Sud, l'agost d'aquest any, amb 2.150 lectures
- La denúncia de pressions i represàlies per part de la societat de metgesses i infermeres que es presentaven a gestionar el nou CAP d'Igualada, amb 2.120 lectures
Pel que fa a l'editorial més llegida, ha estat la titulada 'Igualada no és Vic', amb 794 lectures, sobre la decisió de Vic de restringir el padró als immigrants.
Demà, darrer dia de l'any, us oferirem un resum de les notícies que més polèmica i comentaris han generat a anoiadiari·cat aquest 2010.