//Plugins sense CDN ?>


Controlada per un bon grup de mossos d’esquadra i en un racó de la plaça St. Jaume (el centre de la plaça estava voltat de tanques, en espera de l’arribada del president del Vietnam), estudiants de tot Catalunya es van concentrar aquest dimecres per tal de demanar canvis en l’aplicació de la nova selectivitat: una moratòria de dos anys en la seva aplicació, una revisió del sistema de ponderacions (que sigui lògic i comú per a totes les facultats) i que es publiquin els criteris corresponents amb temps suficient (abans de la matriculació dels estudiants).
Després de prop d’una hora de reivindicació, en què es van exhibir diverses pancartes, es va llegir un breu manifest i es van cridar consignes com “Amb el futur no s’hi juga”, “No som rates de laboratori”, “No, no, no, a les ponderacions” o “Futur d’estudiants, futur de Catalunya”, es va donar per finalitzada la concentració, durant la qual no hi va haver cap incidència amb les forces policials.
Just després, però, la major part dels manifestants van situar-se al centre de la plaça durant una bona estona -cridant encara- i van baixar després pel carrer de Ferran fins a la Rambla, on van bloquejar el trànsit en els dos carrils. Després, ja d’una forma més dispersa, part dels estudiants van continuar encara la protesta pujant fins a la plaça Catalunya (impedint encara la circulació). Tanmateix, tampoc hi va haver cap situació violenta al llarg d’aquest recorregut.
Així, els estudiants anoiencs van formar part d’aquest protesta que va aplegar unes 1500 persones (segons els organitzadors) de tot Catalunya. També es van muntar actes semblants a Lleida i Solsona, tot i que amb menys ressò. A la capital anoienca, alguns estudiants també han recolzat la protesta no assistint a les classes d’aquest dimecres.
Els motius de la concentració
Amb anterioritat, des de l’AJEC es va enviar una carta al Ministeri d’Educació (que no va ser resposta) i es va fer una reunió amb responsables del Departament d’Educació (que, malgrat entendre el problema, van contestar que no tenien competències per canviar-ho). Davant aquests esforços infructuosos, i amb la certesa que la Generalitat sí que pot modificar els criteris de ponderació, l’Associació ha optat per organitzar un acte reivindicatiu a les portes mateixes del Palau, per tal de fer arribar aquesta “injustícia” a tota la població.
Quim Muntané