//Plugins sense CDN ?>
Joan Rojas és un igualadí molt aficionat a les motos que, fa uns 20 anys, va tenir la idea de crear una espècie de bufanda semblant a les ‘bragues' militars. ‘La braga era de llana i ideal per anar amb moto, però era molt desagradable i se’m va ocórrer que la podia canviar’.
A partir d’aquí Rojas va anar provant materials, formes i mides, fins que l’any 1992 va sortir al mercat amb el que avui en dia es coneix com el mocador Buff, un tubular fet amb microfibra i sense costures. 'Al principi els repartia entre els meus fills i amics', explica Joan. També ho va promoure entre els monitors d’esquí i a les botigues. Al 1992 va llençar la primera col•lecció i tres anys després va començar a vendre a l’estranger, principalment a França, Suïssa i Alemanya.
La producció de Buff es concentra a Igualada
Original Buff SA és una companyia establerta a Igualada. El disseny, la producció, l’estampació, les campanyes publicitàries i el packaging es fan a la mateixa seu, i per això es compta amb un centenar de treballadors.
Joan Rojas, creador de Buff SA, explica que, malgrat que el producte hagi acabat tenint el nom de la marca, ell va posar el nom estrictament a la marca. ‘El nom de Buff va venir d’una barreja entre bufanda, cosa rodona... i crec que s’ha acabat agafant com a nom de producte perquè és fàcil de dir, més agradable’.
Al 1995 va començar a exportar a diferents punts d’Europa. De fet, avui en dia, un 80% de les vendes corresponen a exportacions a més de 60 països a través de distribuïdors exclusius. Original Buff SA també compta amb una oficina comercial -de vendes i magatzem- als EEUU i a Alemanya. Un dels objectius de cara al futur proper passa per fer créixer els mercats ‘tant l’interior com l’exterior’, potenciant les noves línies de la marca: la casual i la roba per a fer esport.
La recepta de l’èxit Buff SA passa per ‘creure en el producte’
L’èxit de la marca resideix en haver creat un producte que no existia abans del 1992 i que satisfà una important demanda entre els esportistes i practicants d’activitats outdoor que busquen funcionalitat, qualitat i disseny.
Tal i com argumenta Joan Rojas, la filosofia empresarial es basa en el fet de 'creure en el producte'. A partir d'aquí, és important que es promocioni correctament, que es compti amb un disseny i un teixit de qualitat... En definitiva, Rojas assegura que l'important és 'conèixer el mercat per a poder oferir el millor'.
No hi ha dubte que Buff ha aconseguit posicionar-se a nivell internacional. De fet, un dels trets que Rojas destaca és la funcionalitat de la peça. Un tubular Buff es pot utilitzar de diferents formes: com a bufanda, gorro, mocador, màscara, passamuntanyes, cinta, canellera,... i tantes altres com permeti la teva imaginació.