//Plugins sense CDN ?>




Crèdit Síntesi 2009
Durant la setmana del 30 de març al 3 d’abril, a l’escola Montclar hem treballat el crèdit de Síntesi a 1r d’ESO estudiant el més important d’Igualada: la geografia, la indústria, la historia, l’edat medieval, alguns edificis importants com l’església de Santa Maria....
3r d’ESO ha fet el seu treball sobre el Monestir de Poblet i les seves característiques més importants: historia, geografia i art. A 4t d’ESO els temes pel treball de recerca escollits son variats.
Finalment, nosaltres, les de 2n d’ESO hem estudiat la televisió. Es distingeix dels altres perquè no es te que estudiar molt. Cada grup ha de preparar un espot (anunci publicitari) del que les membres del grup decideixin (bambes, xampú, etc)
Cada matí, però, variem la nostra activitat amb una noia del TAC que ve a explicar-nos característiques de les series de TV, diferències entre varis programes, etc.
En general, estem aprenent molt i ens ho hem passat molt bé!!!
Jornades en clau de sol
Aquest curs, les Jornades Culturals de Primària de l’escola Montclar les hem dedicat a la música.
El dimecres 1 d’abril les alumnes de 1r a 4rt van visitar el Museu de la Música de Barcelona, a l’ Auditori. El museu conserva i ofereix variades col•leccions d’instruments musicals seleccionats com a testimonis vius de l’evolució de la música i els seus recursos expressius en cada època i cultura.
Les nenes de cicle inicial van fer el taller “Vine a trobar el teu instrument”, que consistia en una visita al voltant de l’exposició permanent . Es tracta d’un petit recorregut per una selecció prèvia d’instruments que es troben a diferents àmbits del museu, la qual cosa genera un itinerari per tal d’anar-los a buscar, identificar, reconèixer, sentir i escoltar.
Les nenes de cicle mitjà van fer el taller “El petit Orfheu”.
Van començar fent un recorregut per vàries sales del museu on van poder veure i escoltar diferents instruments que hi havia exposats. Els instruments eren de diferents països i van observar com els materials anaven evolucionant al llarg de la història.
Va ser un recorregut molt proper i atractiu ja que estava acompanyat de mitjans audiovisuals.
Un cop acabat el recorregut els dos cicles van anar a la sala d’Interactius on les nenes van poder manipular els instruments implicats en la selecció: l’arpa, el violoncel, la guitarra, les maquetes de percussió i la maqueta de l’orgue.
Ja a l’escola, el dijous 2 d’abril vam començar el dia amb un taller d’instruments: “Les petites Luthiers”. Cada curs va confeccionar un instrument diferent: les de 1r un tamboret, les de 2n unes maraques, les de 3r un pal de pluja i les de 4rt una arpa.
Vam continuar amb un taller de dansa a cicle inicial amb la col•laboració de l’Anna Mª García i la Mosa García, directores d’“ATRETZZO, dansa i arts escèniques”. A cicle mitjà, amb la Laura Martínez, una de les professores d’Ed. Física i rítmica de l’escola.
A la tarda, vam tenir una audició d’instruments tradicionals a càrrec d’Enric Solà. Vam veure la gralla, el sac de gemecs, la viola de roda, el flabiol i el tamborí ... i ens va fer una petita explicació de com era l’instrument, de quin material estava fet, quan es tocava, a quina família pertanyia ...
Al final hi va haver un torn de preguntes en el que van participar molt!!!
El treball de laboratori al col·legi Montclar
La Biologia i la Química són ciències basades en l’experimentació que neixen i es desenvolupen als laboratoris d’arreu del món. El treball de laboratori és fonamental en l’estudi i l’aprenentatge d’aquestes assignatures. És el lloc pensat per a que els estudiants consolidin els seus coneixements sobre el tema i les habilitats adquirides, dedicant temps i esforç.
Aquest any gràcies a l’aportació de l’AMPA hem ampliat el material de laboratori comprant dos microscopis binoculars, tubs d’assaigs, vidres de rellotge, agitador magnètic, bàscula de precisió, porta pipetes….
Les alumnes de batxillerat científic i quart d’ESO han realitzat pràctiques com l’extracció del propi ADN de la seva saliva i l’extracció d’ADN de teixits animals (concretament de cèl·lules de fetge de pollastre), la realització de una crema hidratant corporal, l’observació del nucli de la cèl·lula més gran (ou d’una gallina), la comprovació de l’existència de midó en els aliments i observació dels grànuls de midó al microscopi, reconeixement de la vitamina C, la tinció de cèl·lules d’arrels d’una ceba per poder observar mitosis.
Les alumnes de primer d’ESO han realitzat un taller d’identificació de minerals, l’observació del nucli de la cèl·lula més gran existent, han realitzat un volcà i una petita depuradora d’aigua.
En totes les pràctiques es fa un especial èmfasi en les mesures de seguretat personal i ambiental que cal adoptar en tot moment al laboratori, la precisió i l’exactitud en les mesures experimentals i també aspectes de Ciència, Tecnologia i Societat (CTS).
Col·legi Montclar