//Plugins sense CDN ?>
El taller, que va tenir una molt bona acollida entre els empresaris i emprenedors, va girar entorn a les grans possibilitats que Internet, especialment les tecnologies 2.0 amb xarxes socials com Facebook, Linkedin o Xing, ofereixen a les empreses per augmentar la seva productivitat, notorietat i vendes. L’objectiu era analitzar aquestes noves eines de relació vinculades a Internet, amb un ús social cada vegada més extens, des del vessant empresarial i professional.
El debat final va permetre arribar a diverses conclusions. D’una banda, es va destacar l’augment de la productivitat que comporta per a les empreses un bon ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). D’altra banda, es va fer especial èmfasi de l’extens ús de les xarxes socials per part dels joves, futurs clients i proveïdors de les empreses.
També es va apuntar que les empreses recorren cada vegada més a les xarxes socials virtuals per a trobar col•laboradors, i es van subratllar dues xifres significatives: el 43% dels usuaris assegura que estaria disposat a fer amistat amb una marca si aquesta apareix a les xarxes socials, i el 49% no considera publicitat el contingut d’una marca a la xarxa si té sentit el context en què apareix.
Els ponents
Amb un caràcter eminentment pràctic, la iniciativa va permetre als assistents conèixer exemples d’aplicacions de xarxes socials on line en empreses. La jornada va comptar amb la participació de reconeguts experts.
Ramon Costa, del Centre d’Innovació en Productivitat, va explicar què són les xarxes socials i com se’n pot treure profit empresarialment i corporativament. Costa va fer especial menció del Twitter, un servei gratuït de microblogging que permet enviar als usuaris textos curts via web o sms, entre d’altres canals.
Per la seva banda, el soci director de l’enginyeria de software Tecdències, Lleonard del Río, va oferir una visió ràpida i pràctica del que permeten fer xarxes socials professionals com Linkedin i Xing. Linkedin és la xarxa social més gran del món, amb més de 25 milions d’usuaris, i s’ha convertit en una eina molt eficaç per fer negocis amb contactes de confiança o trobar feina. Així mateix, Xing és el web dominant en el networking online a Espanya i destaca perquè el perfil dels seus usuaris és especialment el de director comercial.
Finalment, Màrius Cirera, de l’empresa Munich, va explicar l’ús que aquesta fabricant de sabatilles fa de Facebook com a eina de comunicació.
FITEX