TORNAR

La notícia més llegida

7 dies d'actualitat setmanal

Dissabte, 24 desembre 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Tot està a punt pel Nadal, vénen dies de Festes, celebracions, reunions familiars... però anoiadiari•cat seguirà oferint amb regularitat la informació de la comarca. Aquest dissabte, com és habitual, us mostrem un resum de les notícies més llegides en una setmana marcada per l’enderroc de Cal Badia i les notícies sobre el futur de Conca TV.

Dilluns 19: El barri del Rec perd una de les seves joies: El divendres al vespre el barri del Rec d’Igualada presentava un aspecte diferent al que ens té acostumats. L’antiga adoberia de Cal badia, un dels edificis més representatius de la zona, era definitivament enderrocada. Malgrat l’estat avançat de deteriorament que presentava la finca, els experts en reconeixien les particularitats que la feien un edifici singular. L’únic ubicat a la banda sud de la ronda, era una de les façanes més reconegudes del barri, una petita joia que perd el rec i que crea un precedent preocupant de cara a la recuperació del barri.

Dimarts 20: L’Ajuntament podia haver evitat l’enderroc de Cal Badia? Aquest dilluns continuaven, al barri del Rec, les obres d’enderroc de l’adoberia de Cal Badia i amb elles, la pèrdua d’un element històric i patrimonial de valor per a la ciutat. No només es perd una de les adoberies més emblemàtiques, sinó que també s’obre un precedent perillós per a la futura rehabilitació del barri i es posa de manifest la necessitat d’actuació. El regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Pont, afirma que en tractar-se d’una propietat privada i en no ser un edifici protegit, l’Ajuntament no disposava d’eines per rebutjar la llicència d’enderroc, una afirmació que l’advocat especialitzat en urbanisme i assessor de ‘Els Amics del Rec’, Joan Pau Hernández Roure, posa en dubte.

Dimecres 21: El PSC demana al govern que es tramiti el Pla Especial de Protecció del Patrimoni

El grup socialista ha demanat al govern de la ciutat que tramiti el Pla Especial de Protecció de Patrimoni, un document que va ser redactat per la Diputació de Barcelona el mes de març del 2011 on es proposen un total de més de 196 edificis o elements susceptibles de ser protegits. Segons ha afirmat Jordi Riba, el govern actual ‘ha deixat el document dins d’un calaix’ provocant així que el rec quedi desprotegit i que Cal Badia hagi estat enderrocada.

Dijous 22: El futur incert de Conca TV Aquest dimecres els alcaldes de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena es van reunir en una Comissió Informativa per debatre els pressupostos de l’any 2012, un dels temes que hi ha sobre la taula és la continuïtat de la televisió pública, Conca TV, que suposa un cost difícil d’assumir per alguns dels membres que en formen part. Pere Calbó, portaveu del Partit Popular ja va posar el tema sobre la taula durant el Ple a l’Ajuntament del passat dimarts preguntant a l’Alcalde què passaria amb la televisió pública, una pregunta que no va tenir resposta per part del batlle igualadí que va afirmar que era una decisió del Consorci de la TDT.

Divendres 23: Un facebook geolocalitzat amb etiqueta igualadina L’igualadí David Fontanet i el seu soci Ferran Olivella estan a punt de llençar una nova xarxa social cridada a revolucionar l’ús dels smartphones i d’entendre la geolocalització. ‘GetGet-One’ és una manera d’introduir continguts virtuals relacionant-los en espais físics reals, un web que permetrà a cada usuari adquirir una parcel·la de la seva ciutat i omplir-la amb uns continguts 2.0 que només es podran conèixer i consultar quan es passi, de manera real, per aquell espai físic.


2 Comentaris

i

igualadí

24 de desembre 2011.13:26h

Respondre

Rentable NO, rendible !

j

jaume rodriguez enrich

24 de desembre 2011.08:12h

Respondre

ConcaTV, SI
Rendibilitat econòmica? I al social aquella que pot alliberar-nos no solsamènt del partidisme mes salvatge o d atacar a les persones amb tota impunitat o de amagar les corrupcions mes... Llegir més immenses que que practiquen molts mitjans de comunicació privats gaudint-se de la publicitat institucional i dels anuncis de prostitució.
Del eslògan economia economia economia n estic preocupat molt precupat i les persones que?
Parlant de rendibilitat es que la policia municipal no es rentable parc les multes no cobreixen els ingressos? Es que els concerts de nadales a la Plaça del Aj. no son rentables perquè no es cobren entrades etc etc etc... ,
De les propostes llegides crec que un model informatiu molt local tipus 3/24 + Internet seria un equilibri perfecte i sostenible.
Igualada que fa uns 23 anys va esser pionera en la creacio de la segona Tv local despres de Cardedeu no pot perdre aquet lideratge i a de guanyar la carrera de la profesionalita i de la tecnologia.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.