//Plugins sense CDN ?>



Un grup de quatre mares impulsores d’aquest nou espai que s’ubicarà a l’antiga guarderia de Copons, explica que ja fa més d’un any que busquen un lloc per donar cabuda a la proposta alternativa a nivell d’educació per infants: ‘Feia mesos que teníem la inquietud de dur a terme un projecte diferent per a l’educació dels nostres fills’. De fet, de les quatre mares, que tenen fills de 2 a 4 anys, 3 no porten els seus fills a cap llar d’infants.
Segons Marta Buscart, la mestra formada en la pedagogia Waldorf que es farà càrrec del centre, aquest mètode té en compte el desenvolupament de les emocions a l’hora de créixer i busca despertar l’interès de l’infant a través de l’observació de les coses: ‘Tot el que rodeja els infants estarà fet de materials naturals, fusta, llana..., també hi haurà un hort i molt contacte amb l’entorn’.
El ritme natural de l’infant.
Segons el grup de mares impulsores, una de les coses que més valoren de la pedagogia Waldorf és el fet que ‘respecta el ritme natural de l’infant perquè l’educadora l’orienta però alhora el deixa experimentar’. Marta Buscart explica que l’infant ha de formar-se, primer, emocionalment i físicament; per això dels 0 als 7 anys es desenvolupa la part del ‘ser’. Tot i que en la iniciativa anoienca, els nens hauran d’abandonar l’espai als sis anys, la pedagogia Waldorf estableix que dels 7 als 14 s’ha de desenvolupar la part emocional i dels 14 als 21 la intel·lectual.
El contacte amb l’entorn
Un dels altres al·licients que les mares impulsores troben en aquest tipus de pedagogia és el contacte amb la natura: ‘En espais com l’Ametller els infants passen moltes estones a l’exterior ja sigui cuidant l’hort, jugant o experimentant’. També expliquen que es dóna molta importància al moviment per tal que els nens aprenguin a través del cos i dels sentits: ‘S’estimula la curiositat i la imaginació a través d’activitats enriquidores com aquarel·la, modelar amb cera, fer pa, treballar la llana...’ Finalment, el grup de mares impulsores coincideix en afirmar que els agrada el fet que la pedagogia recuperi el valor del silenci i tingui molt present la part emocional de l’infant.
Un espai no homologat
Els infants podran créixer en l’espai de l’ametller fins als sis anys, edat en què es fa obligatòria l’escolarització. Segons Lluís Romaní, formador Waldorf, a Catalunya només hi ha una escola que apliqui la pedagogia Waldorf i que estigui homologada, es tracta del Til·ler, ubicada a Bellaterra, compta amb cursos fins a 6è de primaria. Romaní explica que a la resta del país hi ha moltes iniciatives com les de l’Anoia, normalment impulsades, com és el ca de l’Ametller, per un grup de mares interessades.
Un dels principals inconvenients que apunten el grup de mares impulsores a l’Anoia, és el sobreesforç econòmic que han de fer ja que: ‘aquest tipus de projectes no reben subvencions i fa que la quota mensual sigui més elevada que la d’una llar d’infants ordinària’. Apunten que fa temps que s’està treballant des de els diferents iniciatives Waldorf del país perquè aquestes llars també rebin ajuda de l’administració.
Una bona iniciativa! Fan falta alternavives com aquesta per millorar les coses, perquè per aconseguir un món millor cal començar per allò més petit, que són els nens, i ajudar-los a créixer... Llegir més amb amor per ells i pel seu voltant. Felicitats!
Fins als 21 anys cal desenvolupar la part intel·lectual? Per favor, no ens passem.
Recentment, vaig estar a l’escola el Til·ler de Bellaterra i em va fascinar l’ambient que s’hi respirava. Us felicito per l’iniciativa!!
Eva
Granollers
22 de juny 2012.23:55h
Fantàstic que hi hagi cada vegades més iniciatives així. Felicitats!