//Plugins sense CDN ?>

L'argument
És una història quotidiana que reflecteix el patiment dels nois i noies que arriben a una nova escola i els costa molt fer amistats. Un patiment que es va estenent a tot el seu entorn: els germans, els pares... Pessigolles denuncia i ridiculitza la intolerància d’una part de la nostra societat, que adquireix comportaments superficials, estereotipats i irrespectuosos cap als altres, i també proposa un posicionament positiu davant la vida: la força per canviar les coses està dintre d’un mateix.
La cantata escolar l’organitzen l’ajuntament d’Igualada i les escoles municipals d’art, música i teatre, amb la col·laboració de l’ajuntament de Vilanova del Camí.
Hi participaran al voltant de 680 alumnes de les escoles d’Igualada: Acadèmia Igualada, Mestral, Montclar, Escolàpies Igualada, Jesús Maria, Mare del Diví Pastor, Maristes Igualada, Monalco, Escola Àuria, Dolors Martí, Emili Vallès, Gabriel Castellà, Garcia Fossas, Ramon Castelltort, Ateneu Igualadí i Mowgli, i de Vilanova del Camí: Joan Maragall, Marta Mata i Pompeu Fabra.
Per dur-la a terme, l’alumnat de 4t de primària i els seus mestres han preparat la part musical i plàstica de l’activitat, han après les cançons i han fet uns plafons que ambientaran el pavelló amb il·lustracions que fan referència al text de la cantata.
Cal fer esment que també hi participen alumnes i professors del tres centres organitzadors, així, de l’escola de música hi participarà el conjunt de Folk –dirigit per Pep Massana–, un cor d’alumnes, i professors que acompanyaran la cantata amb els seus instruments; una alumna de l’escola de teatre es farà càrrec de la narració i la portada del programa ha estat dissenyada per una alumna de l’escola d’art.
Els responsables de la formació dels mestres han estat David Obiols, pel que fa a la plàstica, i en la música Montserrat Roset, que també serà l’encarregada de la direcció.
La cantata s’adreça principalment a les famílies, però és oberta a tothom. L’entrada és gratuïta.