TORNAR

Petromiralles aposta per col·locar sortidors de gas a Igualada

Una de les ciutats més ben equipades amb carburants poc contaminants

Dijous, 19 maig 2011. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Petromiralles va ser la primera empresa espanyola en situar el Biodiesel en el mercat, la primera a Catalunya a fer-ho amb el Bioetanol, i també la primera en instal•lar en les seves benzineres assortiments d’AdBlue. Però la seva recerca de productes menys agressius per al mediambient no es va quedar amb això, i va aconseguir crear el Diesel 'Millennium' i la Gasolina 95 oc. 'Futura' que representen uns carburants de nova generació i alta gamma que, per les seves característiques, faciliten un descens en els índex d’expulsió de matèries contaminants.

Ara però, fan encara un pas més i posen a l’abast dels igualadins un assortiment de GLP (gas liquat del petroli) així com un ELEKTROSITE (punt de recàrrega per a vehicles elèctrics). Amb tota aquesta oferta, Igualada queda com a una de les ciutats amb millor equipament i possibilitat de selecció de carburants ecològicament més respectuosos.

Pere Torrens i Josep Maria Torrens, propietaris de l'empresa, responen alguns interrogants sobre els nous sortidors

Què es, com funciona i per a quins vehicles va destinat?

Pere Torrens.- GLP es la abreviatura de 'gasos liquats del petroli', i es un compost de butà (C4H10) i propà (C3H8), regulat a Europa per la Norma UNE EN 589, i a Espanya pel Real Decret 1700/2003 de 15 de desembre, que especifica que el contingut mínim de propà ha de ser del 20% i el màxim de butà el 80%.

Josep Maria TorrensEl GLP pot ser utilitzat per vehicles específicament preparats per a aquest carburant, però també per vehicles amb motor de gasolina que, amb una adaptació, es converteixen en bifuel y poden consumir alternativament aquests dos carburants.

Però quin interès pot tenir el propietari d’un cotxe de gasolina per convertir-lo en bifuel y gastar GLP?

Josep Maria TorrensA aquest usuari el pot motivar el fet de que el seu vehicle sigui més ecològic, però també cal tenir molt present que el preu del GLP és aproximadament la meitat del de la gasolina i això sempre es un argument molt important. També val a dir que la conversió del vehicle a bifuel no es un cost exagerat. Cal parlar amb els concessionaris de vehicles i estudiar el temps d’amortització. I tenir present que en el mercat hi ha una bona colla de marques que ofereixen bifuels de fàbrica.

Pere Torrens.- A més, el GLP pot ser utilitzat no sols per cotxes, si no que també hi ha furgonetes i carretons elevadors preparats per a aquest carburant. Fins i tot el podran utilitzar els globus aerostàtics.

Pel què ens esteu dient, en un vehicle tan aviat es pot utilitzar gasolina com GLP. Però com funciona això?

Pere Torrens.- La clau està en que aquest vehicle disposa de dos dipòsits, un per la gasolina i l’altra pel GLP. Es evident que, avui per avui, no es trobarà GLP a totes les benzineres, per tant si emprèn un viatge ho fa amb els dos dipòsits plens i consumint GLP. Si en el seu trajecte no troba subministrament d’aquest producte, segueix viatge tranquil•lament amb la gasolina, fins a trobar un altre lloc de recàrrega de gas.

Ja tenim una primera aproximació al GLP. Anem ara per l’ELEKTROSITE. Ja hem dit abans que es tracta d’un punt de recàrrega per a vehicles elèctrics, però com funciona?

Josep Mª Torrens.- De fet, no hi ha gaire a explicar doncs l’anunciat ja ho diu tot. Es tracta d’un assortiment d’electricitat en el que s’hi poden connectar dos vehicles al mateix temps i que porten uns terminals d’enllaç entre la màquina i el vehicle procedint automàticament a la recàrrega de les bateries que proporcionen la capacitat de moviment al motor. Tan poden ser cotxes com motos, vehicles industrials o de transport urbà, tots porten adaptadors iguals per a aquesta funció de recàrrega.

Sembla però que, de moment, no hi un parc de vehicles elèctrics massa important a casa nostra...

Pere Torrens.- Però nosaltres pensem que tenim la obligació moral d’oferir aquest servei sigui quina sigui la quantitats d’usuaris. Algú ha de començar a confiar en que en un futur proper aquest parc creixi i ho pugui fer sabent que hi ha una (o moltes) empreses disposades de donar-los servei.

Josep Mª Torrens.- Per a usos urbans, la opció d’un vehicle elèctric es molt bona ja que no aporta cap mena de pol•lució directa, fa disminuir la contaminació acústica i té un consum força més baix que amb els carburants habituals. Creiem que es una qüestió de temps, de conèixer aquests vehicles i de ser racional en la circulació per ciutat. Estem veient com en altres països creix considerablement la utilització de vehicles elèctrics en ciutat.

Pere Torrens.- A més, per a fer més fàcil la localització d’aquests nous productes a Igualada, hem situat el GLP en la nostra benzinera del carrer del Rec i l’Elektrosite a la de Les Comes. Així els usuaris tenen ben clar on poden trobar l’un i l’altre producte.

Realment amb aquestes noves implantacions de productes per al consum de la mobilitat, podem considerar Igualada com una ciutat pionera i molt ben equipada de carburants de tota mena i especialment dels menys agressius amb el medi ambient, gràcies a la constant expansió i treball de recerca de l’empresa anoienca petromiralles


1 Comentaris

j

jaume rodriguez enrich

Igualada

19 de maig 2011.07:44h

Respondre

Petromirallesun exemple de vocacio i ambicio empresarial I es la demostarcio que quant els dos aspectes s uneixen es possible crear una petolera fins i tot a Miralles.
M agrada Petromieralles i m... Llegir més agrada L Anoia.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.