//Plugins sense CDN ?>

Per ara, els vídeos que mostra el servei News Near You no són estrictament locals, sinó que per Youtube, local és d'abast estatal. Per ara, tampoc mostra massa continguts, però la companyia ha convidat 25.000 fonts de notícies recollides a Google News per a que subministrin els seus vídeos a canvi d'un percentatge dels ingressos publicitaris que generin.
D'aquesta manera, l'àmbit del que és considera local anirà reduint-se a mesura que augmentin les fonts i el nombre de vídeos. Han dit que sí Associated Press, Reuters, la cadena ABC News i uns 200 proveïdors més, poca cosa si es compara amb els medis tradicionals però els responsables esperen créixer en poc temps gràcies a la seva audiència de 100 milions d'usuaris mensuals.
Ciutadans que fan de corresponsals
A més, Youtube ha pres consciència de la capacitat que tenen els ciutadans per fer de corresponsals de la realitat que tenen al voltant. És el cas dels vídeos que els ciutadans iranians han penjat a Youtube sobre les revoltes al seu país, per exemple.
L'anomenat periodisme ciutadà, que converteix cada persona equipada amb un telèfon mòbil en un corresponsal de facto, serà una de les eines que aprofitarà Youtube per donar un pas més enllà i fer-se amb un tros més gran del pastís publicitari a Internet.
Amb aquesta iniciativa, que involucra amb un contracte als proveïdors de continguts, Google, la propietària de You Tube, sembla haver canviat de política. Fins ara, el servei Google News, per exemple, recollia els titulars de premsa sense demanar permís als diaris, fet que ha motivat un enfrontament directe entre ambdues parts.
Tot i això, cal tenir en compte que el servei de Google News, com el portal You Tube, no incorpora el català. Un buit important en la nostra llengua, que el cercador Huubs ha mirat d'omplir, però que demostra que caldrà estar atents a com acaba evolucionant el servei News Near You en relació a la nostra realitat.
Gemma Turmo, ACPG / anoiadiari·cat